הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא חצתה את הגבול": הפרופסורית האנטישמית מוושינגטון מקבלת גיבוי מהאוניברסיטה
סטודנטים יהודים רבים התלוננו שהמרצה לקורס גיוון התנכלה אליהם והצדיקה אלימות נגד ישראלים. המוסד האקדמי ערך בדיקה פנימית וניקה אותה מאשמה

הנהלת אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון הצהירה שהיא עומדת לצדה של הפרופסורית לארה שיהי, לאחר שהוגשה נגדה תלונה בגין אמירות אנטישמיות והתנכלות לסטודנטים היהודים שלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ביום שני, GWU פרסמה את ממצאי הסיכום מהחקירה הפנימית שביצעה על התלונות נגד הפסיכולוגית הקלינית אשר מרצה באוניברסיטה, וטענה כי "לא הוכח שהשיח חצה את הגבול".

בתלונה נטען כי שיהי, אשר מלמדת קורס גיוון, "העליבה" והכפישה בפומבי סטודנט בגין איסלאמופוביה בגלל שהוא השתמש במונח "פיגוע טרור". 

"היא השפילה אותנו, היא עיוותה את הדברים שלנו כדי לגרום לנו להיראות שאנחנו הבעיה, שזו אנטישמיות קלאסית, הפכה את היהודים כשעיר לעזאזל", נכתב בתלונה שהוגשה למשרד החינוך האמריקאי. 

סטודנטית אחרת דיווחה כי "בכתה" לאחר שהמרצה הביאה לכיתה אורח אשר הצדיק אלימות נגד אזרחים בישראל. כאשר הסטודנטית אמרה לשיהי שהיא "לא מרגישה בטוחה עם הזמנת דובר התומך באלימות נגד אזרחים ישראלים, מה שיכול לסמך חגיגת רצח קרוביה הישראלית. בתגובה, הפרופסורית אמרה לה שהטענות הן הערות אנטי-פלסטיניות מזיקות, והוסיפה כי אבן היא כלום לעומת הצבא".

בשיחה עם עיתון ה-Jewish Journal, הסטודנטית העידה על "השפעה פיזית פסיכולוגית אמיתית", וסיפרה: "אני וחלק מהסטודנטים לקחנו תרופות נגד דיכאון בגלל זה. אני נאלצתי להשהות את עבודתי, לא אכלתי, לא ישנתי, כי זו באמת תקיפה על הזהות שלי".

בעדות אחרת, סטודנט אמר שהמרצה שיהי "הפנתה את הפקולטה נגד הסטודנטים היהודים על ידי הפצת שקרים עלינו ועל ההתנהלות שלנו, היא זלזלה בנו בפני חברינו לכיתה, וכינתה אותנו אסלאמופובים". 

כל הטענות הללו נשללו על ידי הנהלת אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. 

בתגובה, הארגון StandWithUs תקפה את המוסד האקדמי: "עמדת המנהל לפיה לסטודנטים שמעלים חששות לגביה אפליה על בסיס זהות יש 'מחסור במיומנות', היא בדיוק מה שהופכת את מה שקורה לתגמול. יתרה מכך, לטעון שמה שקורה יכול לגרום לסימן שחור קבוע ברשומות של הסטודנטים הללו לנזק בלתי הפיך לקריירה העתידית שלהם, לא מפלה ולא משמעתי - הוא במקרה הטוב בורות, ובמקרה הרע מטעה בכוונה". 

 

43% לא
57% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE