הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצב הרוח ירוד? הנה שני המאכלים שיעודדו אתכם
לאוכל יש השפעה משמעותית על האושר שלנו, אך אילו מזונות יכולים להוציא אותנו מהדיכדוך ולגרום למפלס האושר לעלות? הנה הרשימה המלאה

כידוע, לאוכל השפעה משמעותית על האושר האישי שלנו, דרך קשרים חברתיים ותרבותיים ,דרך ויסות מצב רוח והפרשת הורמונים שמעוררים תחושה טובה כגון דופמין ואפילו דרך אכילת מזון בעל ערך תזונתי שתורם לשיפור הבריאות הכללית. הנה כמה מהתרומות שלו למצב הרוח ולמדד האושר של כולנו:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ויסות מצב הרוח

מזון יכול להשפיע על מצב הרוח על ידי השפעה על רמות הנוירוטרנסמיטרים במוח. לדוגמה, פחמימות יכולות להגביר את ייצור הסרוטונין, נוירוטרנסמיטר המסייע לווסת את מצב הרוח ולקדם תחושות של אושר. מצד שני, לא תמיד פחמימות גורמות לנו בהכרח להרגשה טובה. אכילת מזונות עשירים בפחמימות פשוטות וסוכרים, עלולה להוביל לעלייה מהירה ברמות הסוכר בדם ואחריה לירידה מהירה ברמות הסוכר. שינוי מהיר זה יכול לגרום לתחושות של עצבנות, עייפות ומצב רוח ירוד. בחירה במזון טבעי ולא מעובד ואכילת ארוחות מאוזנות עם שילוב של פחמימות, חלבון ושומן יכולים לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם ולקדם רמות אנרגיה יציבות.

ערך תזונתי

אכילת תזונה בריאה ומאוזנת יכולה לשפר את הבריאות הגופנית הכללית, מה שיכול בתורו לקדם אושר. חומרים מזינים כגון חומצות שומן אומגה 3, ויטמין D ומגנזיום נקשרו לשיפור מצב הרוח, לרווחה נפשית ולהפחתת הסיכון לדיכאון. בנוסף, קיים קשר מורכב בין המעי למוח המכונה ציר המעי-מוח. אכילת תזונה בריאה ומגוונת הכוללת הרבה סיבים, יכולה לעזור לתמוך בהרכב תקין של חיידקי מעיים אשר נקשר לשיפור מצב הרוח ותפקוד קוגניטיבי.

עונג והנאה

אכילת אוכל טעים יכולה להפעיל את מרכזי התגמול במוח ולשחרר כימיקלים שאחראים לתחושה טובה כמו דופמין. ואכן, מחקרים מצאו שצריכת שוקולד, במיוחד שוקולד מריר, קשורה למצב רוח חיובי ולשיפור הרווחה הרגשית. יחד עם זאת, מסתבר שלמרות שחשבנו שהאושר הצרוף נמצא בעוגת שוקולד טובה או פסטה מוקרמת, מחקרים שבדקו את הקשר בין אוכל לאושר מצאו שאנשים שדיווחו על צריכת מזון מהיר בתדירות גבוהה, היו בעלי רמות נמוכות יותר של אושר ורווחה נפשית בהשוואה לאלו שאכלו מזון מהיר בתדירות נמוכה יותר. מחקר שפורסם לאחרונה מצא שאנשים שדיווחו שאכלו יותר פירות וירקות היו בעלי רמות גבוהות יותר של אושר, שביעות רצון מהחיים ורווחה בהשוואה לאלו שאכלו פחות פירות וירקות. כך שניתן לומר ששוקולד גורם אולי להנאה רגעית אבל ממש לא לאושר ארוך טווח.

קשר חברתי

שיתוף ארוחה עם אחרים יכול לקדם קשר חברתי ולשפר את מצב הרוח. אכילה משותפת יכולה ליצור תחושת חיבור וקהילה שיכולה לתרום לאושר. גם שיתוף ארוחה עם אנשים אהובים או הנאה מפינוק מיוחד יכול להיות מקור להנאה ואושר.

קשרים תרבותיים ורגשיים

לאוכל יכולים להיות גם קשרים תרבותיים ורגשיים, שיכולים להשפיע על האושר. אכילת מזונות הקשורים לזיכרונות חיוביים או למסורות תרבותיות יכולה ליצור תחושת נוחות ונוסטלגיה, שיכולה לתרום לאושר. לאנשים שאנו סועדים בחברתם וגם לסוגי המזונות שאנו צורכים יש תפקיד משמעותי באושר וברווחה שלנו. אכילת תזונה מאוזנת הכוללת מגוון של מזונות מלאים ועתירי רכיבים תזונתיים יכולה לעזור לתמוך בנפש ובגוף בריאים, מה שיכול להוביל לאושר גדול יותר ולאיכות חיים כללית טובה יותר.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE