הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת פסח: מהן הסכנות הבריאותיות שחומרי הניקוי עלולים לגרום?
עסוקים בניקיונות פסח? חשוב לדעת שחומרי הניקוי נחשבים לחומרים דליקים ומהווים סכנה ממשית לבריאות. איך תצמצמו את הנזקים ומה מומלץ לעשות במקרה של חשיפת העור או העיניים לחומר ניקוי?

לצד הבישולים וסידור שולחן החג, ההכנות לפסח כוללות כמובן גם מסע ניקיונות יסודי. על מה חשוב להקפיד בעיקר בימים אלו?

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חומרים בסיסיים כמו מסירי שומנים וחומרים לניקוי תנורים או כתמי שומן מהכיריים - עלולים לגרום להרעלה קשה ולכוויה של הוושט עד כדי חירור שלה במקרה של בליעה. כדי להימנע ממצב של כוויה בעור עקב חשיפה לחומרים אלו, רצוי לעטות כפפות ולהשתמש בתכשירים בדיוק לפי הוראות היצרן. לאחר הניקיון יש להסיר את הכפפות ולשטוף היטב את הידיים במים וסבון.

מוצרים המשמשים לפתיחת סתימות בכיורים יכולים לגרום לכוויות בדרכי הנשימה, בעיניים ובעור. בכל שנה סמוך לפסח יש עלייה בכמות הילדים הנפגעים מהחומרים הללו אם בשל חשיפה של העור, או בגלל "שפריץ" מהחומר שנכנס לעיניים או למקומות רגישים אחרים ועד חלילה שתייה של חומר רעיל.

כדאי לדעת שלעיתים ערבוב של שני חומרי ניקוי עלול לגרום ליצירה של אדים רעילים או כאלה שגורמים לתגובה חדה בדרכי הנשימה. חשוב להקפיד להשתמש בכל חומר ניקוי באופן בלעדי בכל שלב, ולא לעשות ערבובים.

מומלץ לקנות מוצרים עם פתיחה קשה, כזו שילדים לא יצליחו לפצח, ומאחסנים את החומרים בארונות הגבוהים בבית. מומלץ גם להצמיד לארונות עם חומרי הניקוי מנגנון נעילה נוסף כך שלא יהיה נגיש לילדים. 

כמו כן, חלק מחומרי הניקוי הם דליקים. בעיקר חומרים להברקה של כלי כסף או עץ - בחלקם נגזרות עץ. חומרים אלו מסומנים עם סימון ייחודי של אש. אם אתם עושים שיפוץ קל של הבית לקראת הפסח, כדאי להתקין גלאי אש בחדרים כדי להיות בטוחים במצב של דליקה חלילה.

חומרי ניקוי לחלונות אמנים נחשבים חומרים בטוחים יותר, אולם עבור אנשים אסתמטיים או אלרגיים, ההתמודדות איתם לא פשוטה. התרסיס עלול לגרום לגירוי של דרכי הנשימה ולהתלקחות מחלת האסתמה. כך גם עצם הניקיונות, איבוק כורסאות ווילונות, טאטוא. במקביל גם עונת הפריחה עצמה עם האבקנים הנישאים באוויר עלולה להחמיר אסתמה. במקרה הזה, כדאי לתת פטור לאסתמטיים במשפחה מניקיון חלונות, מסילות, שטיחים וספות ולמצוא עבורם עיסוקים אחרים.

במקרה של חשיפת עור או עיניים לחומר ניקוי יש לשטוף את האזור שנפגע במים זורמים פושרים מייד, במשך כעשר דקות. במקרה של בליעת חומר המסומן כרעיל - יש לפנות למיון. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE