הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כל ההנחיות למניעת סרטן המעי הגס
תסמונת המעי הרגיז הינה מחלה מורכבת ולא פשוטה לאבחן, זאת מכיוון שהתסמינים שלה משתנים מאדם לאדם. עם זאת, חוקרים מאמינים כי תחושות של לחץ וסטרס יכולות להוות גורם פוטנציאלי לתופעה הלא נעימה או לכל הפחות להיות טריגר עיקרי להפעלת התסמינים

היא נחשבת למחלת שכיחה ולסרטן השני בשכיחותו בקרב נשים והשלישי בשכיחותו בגברים, אחרי סרטן הערמונית וסרטן הריאות, אך בניגוד ללא מעט סוגי סרטן אחרים, את הסרטן הזה ניתן למנוע. הנה כמה המלצות חשובות למניעת סרטן המעי הגס: 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שמרו על תזונה בריאה ומאוזנת והקפידו על משקל גוף תקין:

מחקרים הוכיחו כי שמירה על אכילה מאוזנת והקפדה על משקל תקין תורמים להפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס. מומלץ להרבות באכילת ירקות ופירות, דגנים מלאים וקטניות ולהימנע מאכילת בשר מעובד. בנוסף,כדאי להמעיט בצריכת בשר אדום ומזון מעובד, מעושן, מטוגן, מלוח ומשומר. מחקרים הוכיחו כי קיים קשר בין צריכת ירקות לבין הפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, ואחד המחקרים אף קבע כי צריכה גבוהה של בצל, שום, בצל ירוק, כרישה ועירית מפחיתים את הסיכון לסרטן המעי הגס ב-79 אחוזים.

שלבו פעילות גופנית בשגרת היומיום:

בצעו פעילות גופנית מתונה כגון הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים או כל פעילות אירובית אחרת, לפחות חצי שעה באופן יומיומי. נסו להאריך את זמן הפעילות הגופנית המתונה לשעה לפחות באופן יומיומי (או לחצי שעה של פעילות מאומצת) ונסו לשלב את הפעילות הגופנית בחיי היומיום. במקביל נסו לצמצם משמעותית את הישיבה שלכם במהלך היום. בנוסף להפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ובמחלות אחרות, הוכח מחקרית כי פעילות גופנית משפרת גם את איכות החיים ומפחיתה תחושות חרדה ודיכאון - בבריאים ובחולים. אחד המחקרים אף קבע כי פעילות גופנית מוגברת קשורה בסיכון מופחת לתמותה כללית ולתמותה הקשורה בסרטן המעי הגס.

הגבילו שתיית אלכוהול ומשקאות ממותקים:

יש להמעיט ככל הניתן בשתיית משקאות אלכוהוליים, כחלק מאורח חיים בריא המפחית את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס וסוגי סרטן נוספים. במקביל יש להימנע ממשקאות ממותקים המגבירים את הסיכון לסרטן המעי הגס.

הימנעו מעישון סיגריות:

כולל סיגריות אלקטרוניות, מוצרים לחימום טבק וגם נרגילה. כך תפחיתו את הסיכון לתחלואה מסרטן המעי הגס ומחלות נוספות. בכל סוגי העישון אין רמת צריכה בטוחה וגם עישון של סיגריה אחת ביום, או רק באירועים חברתיים, עלולה להוביל לתחלואה ומוות בטרם עת. מחקרים רבים הצביעו על בקשר של עישון לסרטן המעי הגס. גילוי מוקדם - מציל חיים. ההמלצות כיום הנוגעות לבדיקות סקר מוקדמות הן: לאנשים בסיכון רגיל (ללא תלונות על תסמינים וללא סיפור משפחתי) מגיל 50 מומלץ לבצע בדיקת דם סמוי בצואה אחת לשנה, בחינם בקופת החולים. במקרה של ממצא שאינו תקין חשוב מאוד להמשיך את הבירור הרפואי. 

שימו לב לתסמינים ופנו לבירור בכל גיל ומצב:

תסמיני סרטן המעי הגס והחלחולת יכולים לכלול כל אחד מהתסמינים הבאים: דם בצואה או יציאה דמית, שינויים בהרגלי היציאות (כגון שלשול או עצירות) ללא סיבה ברורה ולמעלה משבועיים-שלושה, ירידה בלתי מוסברת במשקל, כאבים בבטן התחתונה או בקיבה, תחושת התרוקנות לא מלאה לאחר יציאה, עייפות הנגרמת מדימום של הגידול הסרטני והופעת אנמיה. אנמיה לכשעצמה גורמת גם לתחושת קוצר נשימה, בחילות והקאות, עצירות, כאבים בבטן התחתונה, ותחושת מלאות (נפיחות). כל אלה יכולים להיגרם גם מחסימת מעיים.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE