הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עצירות: כל הדרכים להקל ולמנוע את התופעה
מהם הגורמים הבולטים לעצירות? איך אפשר למנוע או להקהל על התופעה? הנה על המידע שכדאי לדעת, וכמה טיפים שיעזרו לכם לבקר בשירותים

נפיחות, כאבי בטן, עצירות ולעתים אפילו חסימת מעיים, כל אלה הם תסמינים לא נעימים שמבקרים אצל חלק ניכר מהאוכלוסייה העולמית. כאשר יש מרווחי זמן ארוכים בין פעולות המעיים, תוכן המעיים עלול להתקשות, ועשויה להיווצר תחושת קושי ואף כאב בעת היציאה. במקרים מסוימים עלולים להופיע התקשות של הצואה ויציאות קשות גם כאשר מרווחי הזמן בין פעולות המעיים קצרים יותר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו כן, עצירות לא תלויה רק בתדירות היציאות, אלא גם בתחושה שמלווה את היציאה, במרקם היציאה ובנוכחות כאב במהלכה. העצירות יכולה להיגרם בשל הפרעות שונות. מרבית בני האדם חווים באופן מזדמן עצירות למשך זמן קצר, הנעלמת מאליה.

אז מהם הגורמים הבולטים לעצירות?

הרגלי אכילה לא נכונים: גורם שכיח לעצירות הוא מזון דל סיבים. תזונה עתירת סיבים (ירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות) תורמת ליציאות בעלות נפח גדול יותר, מעלה את תכיפות פעולת המעיים, ובכך מסייעת בהפחתת מקרי העצירות.התייבשות ושתייה לא מספקת: כדי ליצור נפח צואה תקין ומרקם רך יש צורך בנוזלים מרובים.

יותר מדי קפאין: הקפאין, בשתייה או במזון, גורם לאיבוד נוזלים ויכול גם כן ליצור מרקם צואה קשה.

אורח חיים יושבני: כאשר איננו קמים ומתנועעים במהלך היום, גם פעילות המעיים מואטת, והתוצאה היא מיעוט צואה ותחושת מלאות.

אכילה לא סדירה: חשוב להקפיד על אכילה סדירה ולהימנע מרווחים גדולים בין הארוחות, שיכולים לתרום לחוסר תנועתיות של מערכת העיכול. אכילה של ארוחות קטנות יותר כל כמה שעות תעזור לתנועה טובה של המזון ולהוצאת הפסולת מהגוף.

לסיכום, כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע ולהקל על התופעה

סיבים: הקפידו במהלך החג על תפריט עשיר בסיבים תזונתיים, המצויים בין השאר בפירות וירקות. הסיבים מגדילים את נפח הצואה, מה שמגרה את דופנות המעי ומסייע לפעילות התקינה. הסיבים התזונתיים הם תת-משפחה של הפחמימות, אך הגוף שלנו לא מסוגל לפרק אותם ולכן הם אינם מספקים קלוריות. הם עוברים במערכת העיכול,  סופחים נוזלים, מגדילים את נפח המזון ותורמים לפעילות עיכול תקינה.

שתו מים: שתייה מספקת של שמונה כוסות נוזלים ביום לפחות (לפחות 25 מ"ל לק"ג משקל גוף) מסייעת בריכוך הצואה, בהגדלת נפחה ובהעברה חלקה ותקינה של הפסולת אל מחוץ לגוף.

צרכו שומנים בריאים: שלבו אכילת שקדים ואגוזים המקלים את העיכול, אך זכרו את הערך הקלורי הגבוה שלהם.

הקפידו על פעילות: הליכה מרובה ופעילות גופנית משפרות את פעולת המעיים ומונעות גזים ועצירויות.

לעיסה מרובה: ככל שתלעסו את האוכל טוב יותר, כך הוא ירד בקלות יותר מטה במערכת העיכול שלכם. זאת גם דרך מצוינת לחוש שבעים ומסופקים יותר, כי כשאוכלים לאט חווים יותר את הטעמים ואת המרקמים. באופן כללי, כדי שמערכת העיכול שלכם לא תסבול בחג, חשוב להקפיד לאכול מסודר ובריא. 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE