הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמרו לכם שאכילה רגשית זה דבר שלילי? תחשבו שוב
תרבות הדיאטה מגלגלת עלינו מיליארדים במשך שנים רבות, והדרך שבה היא עושה את זה היא על ידי אמירה קבועה שאנחנו שאכילה רגשית היא שלילית וכי להיות רזה זה הדבר הטוב והחשוב ביותר שיש בחיים. אך האמת, כמו תמיד, מורכבת יותר

האכילה הרגשית - חברה טובה שנמצאת איתנו מאז ומתמיד, הפכה בשנים האחרונות לאויבת מרה, מותגה כמקור שלישי במיוחד ובמקרים רבים אף יצאה מוויסות וחיבור לצרכים האמיתיים שלנו וגדלה להיות מה שאמרו לנו שהיא - מפלצת. אז מהי בעצם אכילה רגשית ומה היא באה לומר לנו? 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אכילה מקושרת לנו עם רגשות מהיום בו נולדנו. כי כשהדמות המטפלת שלנו ערסלה אותנו ונתנה לנו לאכול, היא העניקה לנו הרבה מעבר לאוכל. היא העניקה לנו קשר עין, ביטחון, ויסות רגשי וחושי, היקשרות, אהבה והזנה שהיא הרבה מעבר לקיבה שלנו. ולכן, זה רק הגיוני שאוכל ירגיע אותנו, ינחם ויעניק מענה שהוא הרבה מעבר לרעב. 

חשוב להבין שזה בסדר שיהיו ימים קשים בהם נרצה להזמין אוכל מעובד וטעים וליהנות מהסיפוק שהוא נותן. הבעיה מתחילה כשאנחנו חיים לפי חוקים נוקשים שלא מאפשרים לחשק הרגשי שלנו לקבל מקום וכך נוצרת הלקאה מתמדת, דיאטות מתחלפות או פיצוי על כך שלא מצליחים לעמוד בציפיות ובחוקים. הבעיה מתחילה כאשר אנו מאמצים לעצמנו הרגל ובו לא נתמודד עם רגש קשה אף פעם, אלא נברח במהרה אל המענה המהיר שירגיע את התחושות ובהרבה מן הפעמים המענה הוא אוכל. יש הרבה אנשים שעבורם היכולת לשהות עם רגשות קשים היא מוגבלת והסיבה לכך היא קושי בוויסות רגשי וחושי וקושי להיות מיכל לרגשות ולתחושות שלנו. הבשורה המשמחת היא שזה בר שינוי, זה לא קל וזה לא מהיר, אבל זה אפשרי.

כיצד זה משפיע עלינו?

כשאנחנו אוכלים לפי הוראות חיצוניות שאומרות לנו מה מותר ומה אסור, כמה לאכול ומתי, אנחנו לא נותנים מענה מדויק לעצמנו. זה אמנם חשוב לקבל ליווי ע"י אשת מקצוע, אבל אחת כזו שתעזור לך להתחבר אל עצמנו ולא להתנתק. 

אז מה אפשר לעשות?

קודם כל ולפני הכל - בלי הלקאה עצמית
הלקאה היא אחד הגורמים המרכזיים בהסלמה של התנהגויות מזיקות ככלל ובתרבות הדיאטה וההשפעה שלה על האכילה שלנו בפרט. נדמה לנו שהיא זו שמונעת מאתנו לאכול ללא הכרה, אבל האמת היא הפוכה - הלקאה היא זו שגורמת למעגל האימה הזה להמשיך ולהתקיים.

לבדוק מה עושה לנו טוב
נסו להבין מה מיטיב איתכם בחיים ולא בהכרח מה יגרום לכם לרדת במשקל במהירות. כאשר אנו מתעסקים ללא הפוגה במשקל ומראה, אנו לא מאפשרים לעצנו להתעסק ברגשות ובצרכים, וכך ממשיך הניתוק העצמי. כמובן שכדאי שהדבר הזה יגיע בליווי עבודה על דימוי הגוף אבל לעת עתה אפשר לחפש שלל מובילות דעת קהל בנושא, לעקוב אחריהן ולקבל השראה. 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE