הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כל מה שכדאי לדעת על ציפויי חרסינה וקומפוזיט לשיניים
מה ההבדל בין הציפויים? למי הם אינם מומלצים? על מה חשוב לשמור אחרי הטיפול? ומה יכול להשתבש? ריכזנו עבורכם את כל היתרונות, וחשוב מכך - הסיכונים הקימיים

משנה לשנה הופכים ציפויי השיניים לפופולריים יותר. אז למה זה טוב? למי זה טוב? למי זה לא מומלץ בכלל? והאם באמת זה לא פוגע בבריאות השן? הנה כל הפרטים שכדאי לדעת. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראשית, חשוב להכיר כי יש שני סוגים של ציפויים:

ציפוי חרסינה 

כאן הרופא עושה את ההכנה לשן במרפאה, שולח לטכנאי מידה, הטכנאי מכין את הציפויים, הרופא מקבל מהמעבדה ומדביק למטופל. 

ציפוי קומפוזיט

עשוי מחומר הנקרא שרף מרוכז, שהוא החומר של הסתימות הלבנות. בציפוי קומפוזיט אין צורך בטכנאי. הרופא מבצע את הציפויים במרפאה. הוא בונה את השן מחדש בהתאם לצרכים. כמו כן, עד לא מזמן חשבו שציפויי החרסינה חזקים יותר ומועדפים, אך כיום ישנה מגמה עולמית לציפויי קומפוזיט.

למה לעשות ציפוי?

בראש ובראשונה זה מעניק מענה אסתטי, אך יש סיבות נוספות: אפשר לטפל באמצעות הציפוי במקרים של יישור שיניים, לא במקרים דרמטיים שבהם השיניים מחוץ לקשת אבל יישור שיניים גבולי.  סגירת רווחים בין שיניים, שינוי גוון שיניים, יש שיניים שלא מגיבות להלבנה מסיבות שונות. אפשר לעשות ציפוי לשן שנשברה, אפשר גם לעצב שיניים, יש אנשים עם שיניים מרובעות מדי או עגולות מדי שרוצים לשנות את צורתן. אפשר להשיג כמעט כל דבר עם הציפוי.

האם זה גורם לשן להיחלש?

כשעושים ציפוי חרסינה מורידים כמות ממש מזערית של חומר שן, ובציפוי קומפוזיט כמעט לא מורידים חומר שן בכלל. ההכנה שמרנית מאוד, ולכן היא לא מחלישה את השן. במקרים רבים אפילו מחזקים את השן. כמו כן, הציפויים הם בחלק הקדמי ולא כוללים את השיניים הטוחנות.

והשאלה החשובה ביותר - למי לא מומלץ?

אנשים שיש להם מחלת חניכיים,  אנשים שיש להם סגר בעייתי. למשל כשהלסת התחתונה נסגרת על העליונה. הסגירה הנכונה היא שהלסת העליונה חופפת על התחתונה. רופא מיומן יכול אמנם להתגבר על המכשול, אבל צריך לעשות את זה בהסתייגות ועם הרבה הוראות למטופל. בנוסף, לא מומלץ לאנשים שיש להם כתרים, או שכבר יש להם ציפויי חרסינה. יש מקרים שאין מספיק חומר שן. כשיש עששת נרחבת. או במקרים חמורים של שחיקת שיניים.

לסיכום, רוב הרופאים אכן ממליצים בחום על ציפוי חרסינה, אבל יש גם צד אחר, קצת פחות זוהר. אנשים חושבים שזה טיפול פשוט, אך אם זה לא נעשה בצורה מיומנת זה מסתבך. לכן, אם עושים ציפוי שיניים או כל טיפול אחר, כדאי מאוד ללכת למומחה שמאחוריו המלצות רבות. זו פרוצדורה לא זולה, וחשוב להשקיע בבחירה חכמה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE