הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חום אצל תינוקות: כל מה שכדאי לדעת, ומתי הרגע הנכון לגשת למיון
חום אצל תינוקות הוא ללא ספק אחד הדברים המלחיצים ביותר עבור הורים טריים, והוא מציף שאלות רבות, ביניהן איזו תרופה יש לתת? מה עושים במצב כזה? ומתי יש ללכת לבית החולים? בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי

התינוק מתחיל להיות חם, הלחיים אדמדמות, העיניים מבריקות - ורמת החרדה של ההורים עולה. אך לפני שאתם למיון כדאי לדעת שחום אצל ילדים הוא תגובה של מערכת החיסון נגד נגיפים וזיהומים. עליית חום הגוף, למעשה, משפרת את עבודת המערכת החיסונית וגורמת לכדוריות הדם הלבנות לעבוד בצורה יעילה יותר. לכן, הטיפול בחום תלוי מאוד בגיל.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הורים לתינוקות תמיד תוהים מתי נחשב חום הגוף לתקין, ומתי לא. חשוב לדעת כי טמפרטורת גוף תקינה נעה בטווח שבין 36.5 ל-37.5 מעלות צלזיוס. מלבד החום, יכולים להופיע סימנים נוספים כמו ישנוניות ואפטיות, חוסר תיאבון יחסי, בעיות נשימה ויצירת קשר מעטה יחסית עם סביבתו הקרובה.

איזו תרופה יש לתת?

באופן כללי אפשר לתת אקמול כל ארבע שעות ונורופן כל שש שעות. עדיין, כדאי לבדוק את ההוראות של כל בקבוק כי תכשירים שונים, מרוכזים יותר עם הוראות אחרות. נורופן לא מומלץ לתת לילדים מתחת לגיל שישה חודשים, ובאופן כללי אחד לא יותר מומלץ מהשני.

חשוב להדגיש כי עד גיל חודש מומלץ לא להשתמש בתרופות מורידות חום לפני התייעצות עם הרופא המטפל. שנית, אם מופיע חום, דרך הפעולה שלנו ההורים תלויה ברמת החום. במידה ויש חום מעל 38 מעלות (לא בדיקה במצח, אלא בדיקת חום רקטלית) יש לפנות למיון ללא דיחוי. אין צורך בהפניה. במיון יערכו בירור מלא ויבצעו בדיקת דם. אם החום נמוך מ-38 מעלות, ניתן לפנות לרופא המשפחה או לסניף קופת החולים הקרוב בו אתם מטופלים לבדיקה מקיפה.

בין חודשיים ל-4 חודשים

בשלב זה הילד כבר כנראה מחוסן ולכן אפשר להיות רגועים יותר. לעיתים, חום יכול להופיע גם כתוצר לוואי של החיסונים שקיבלו, בהנחה ומדובר במספר ימים לאחר החיסונים. עם זאת, חלק מהילדים באזור גיל זה נמצאים במעון ושם הם נחשפים לשלל מחלות שונות. אם מופיע חום, עדיף לא להמתין ולטפל עם תרופות להורדת חום, וכמובן לפנות לרופא המטפל לבירור.

מעל גיל 4 חודשים

יש לבדוק האם במקביל לחום הילד חיוני ואוכל? אם כן, לא חייבים לרוץ מיד לקופת החולים ואפשר לטפל בו בבית. אם למשל הוא לא רוצה לאכול, לא נותן שתן, ישנוני אלה סימנים מדאיגים שמחייבים בירור והתערבות רפואית.

חשוב לדעת

כ-2% מהתינוקות והילדים מגילאי 6 חודשים ועד 6 שנים עלולים לסבול מפרכוסים בעקבות חום גבוה, או עקב סיבות אחרות. במהלך הפרכוס הילד עלול לאבד את הכרתו, לגלגל את עיניו, לאבד שליטה על הסוגרים ולנפנף בגפיו בתנועות בלתי רצוניות. במקרה של פרכוס, עם או בלי חום, חייבים פינוי דחוף לחדר המיון באמבולנס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE