הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משמרים ועד פטריות: איך לטפל בנשירת שיער בדרך טבעית ויעילה
חווים נשירת שיער? רגע לפני שאתם רצים להשקיע בטיפולים ובתוספי תזונה יקרים, יש כמה מזונות שכדאי להוסיף לתפריט שיעזרו לכם לא רק לעצור את הנשירה, אלא גם לחזק ולשקם את השיער. הוספנו גם שני מתכונים לתכשירים ביתיים שיעזרו

נשירת שיער היא אחת התופעות הלא נעימות, המופיעות בקרב גברים ונשים כאחד. הסיבות לנשירה מגוונות, ובהן בעיות עיכול, סטרס, חוסר שינה, טיפולים חיצוניים בשיער, חשיפה לכימיקלים ועוד. אך לפני שאתם רצים להשקיע בטיפולים ובתוספי תזונה יקרים, ריכזנו עבורכם כמה דרים לטפל בבעיה מבחוץ ומבפנים. מבחוץ - בעזרת תכשירים ביתיים טבעיים. מבפנים - לתגבר את התפריט היומי במזונות המכילים שפע של ויטמינים מקבוצת B (ובעיקר ביוטין), בחומצה פולית ובמינרלים כמו אבץ, ברזל וסלניום.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז מה כדאי לשלב בתפריט כדי לעצור את הנשירה ולשקם את השיער?  חמישה מזונות שכדאי להכניס לתפריט

בטטה

מקור מצוין לוויטמינים, למינרלים, לסיבים ולנוגדי חמצון. היא מכילה גם בטא קרוטן שהופך בגוף לוויטמין A ועוזר לעורר את הקרקפת לייצר חלב בבסיס זקיקי השיער.

פטריות

לא רק שהן מלאות בוויטמינים ובמינרלים ומהוות מקור טוב לביוטין, הן גם עוזרות לקידום הבריאות הכללית על ידי תמיכה בחיידקיי המעיים הטובים. כוס אחת של פטריות שמפיניון קצוצות תספק 5.6 מק"ג ביוטין.

שמרים תזונתיים 

מקור מצוין לחלבון ולביוטין - שתי כפות מכילות 21 מק"ג ביוטין. בנוסף הם מכילים מינרלים וסוגים נוספים של ויטמיני B המסייעים לספיגה טובה של הביוטין. ניתן להשיג את השמרים בחנויות הטבע.

קטניות

קטניות לסוגיהן (גרגרי חומוס, שעועית, עדשים, טופו) הן חלק חשוב בכל תזונה בריאה. הן עשירות בסיבים, עתירות חלבון ובעלות ערך גליקמי נמוך. כך לדוגמה, עדשים הן מקור טוב לחומצה פולית ולברזל התורמים לבריאות השיער, ובחצי כוס שעועית או פולי סויה יש 19 מק"ג ביוטין.

גרעיני חמניות וגרעיני דלעת

כף או שתיים ביום כתוספת לסלט או פרי יספקו כמות מכובדת של מינרלים כמו אבץ, מגנזיום וברזל, וגם ויטמינים מקבוצת B, כולל ביוטין. כך לדוגמה, ב־100 גרם גרעיני דלעת לא קלויים יש 7.48 מ"ג אבץ.

חיזוק השיער מבחוץ: שני תכשירים ביתיים

סרום לחיזוק השורשים ולעידוד צמיחה

רכיבים:

בקבוקון זכוכית 30 מ"ל 

10 מ"ל שמן קיק

10 מ"ל שמן ארגן

5 מ"ל שמן זית

2 מ"ל שמן חוחובה

2 מ"ל שמן גזר

10 טיפות שמן אתרי רוזמרין

5 טיפות שמן אתרי הדס

3 טיפות שמן אתרי נענע

הוראות הכנה:

מכניסים את כל המרכיבים לבקבוקון ומנערים היטב.

איך משתמשים? בעזרת הפקק מטפטפים 15־20 טיפות מהסרום על קרקפת יבשה או לחה 15־20 דקות לפני השינה ומעסים היטב. בבוקר אפשר לשטוף או להשאיר על הקרקפת. רצוי לחזור על הטיפול פעמיים בשבוע לפחות.

מסכה לחיזוק השורשים

רכיבים:

2 כפות ג'ל אלוורה טבעי

2 כפות מים ארומתיים מרוזמרין או הדס

2 כפות שמן קוקוס בכבישה קרה

כפית שמן קיק בכבישה קרה

כפית שמן שומשום בכבישה קרה

4 טיפות שמן אתרי רוזמרין

4 טיפות שמן אתרי הדס

3 טיפות שמן אתרי לימון

הוראות הכנה: מכניסים את כל החומרים לצנצנת רחבה ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה.

איך משתמשים? מורחים על שיער יבש, ממתינים 20־30 דקות וחופפים בשמפו טבעי אורגני או רק שוטפים במים. חוזרים על הטיפול פעמיים בשבוע.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE