הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התוספת המושלמת לכל עוגה: יום השוקולד צ׳יפס הבינלאומי
הם מהווים שדרוג טעים במיוחד לכל עוגיה, פנקייקס, דייסה, וכמובן שהם טעימים בפני עצמם. אם גם אתם מכורים בדיוק כמונו לשוקולד צ׳יפס, תשמחו לגלות שהיום מציינים יום שהוא כולו חגיגה לשוקולד הכי טעים שיש. הנה שלושה מתכונים שמצאנו, בדקנו, והם בהחלט ישאירו אצלכם טעם לעוד

המצאת השוקולד צ׳יפס, כמו דברים רבים אחרים, התחיל במקרה - מעוגיית השוקולד צ'יפס הראשונה שהכינה בשנת 1937 רות ויקפילד מהפונדק "טול האוס" במסצ'וסטס. היא רצתה להכין בעצם עוגת שוקולד, אבל נגמרה לה אבקת הקקאו. אז היא שילבה בעוגיות חתיכות של שוקולד מריר. העוגיות זכו מיד להצלחה גדולה, ובשנת 1939 חתמה ויקפילד על הסכם עם נסטלה שעל פיו החברה תוסיף את המתכון שלה לעוגיות לאריזת השוקולד שלה, והיא תקבל אספקה בלתי מוגבלת של שוקולד. ב-1941 חברת נסטלה התחילה לייצר את השוקולד בצורת שבבים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז לכבוד יום השוקולד צ׳יפס הבינלאומי, הנה שלושה מתכונים טעימים ופשוטים:

עוגת בננה ושוקולד צ׳יפס

לעוגה:
200 גרם (1 כוס) סוכר
125 מ”ל (1/2 כוס) שמן
3 ביצים L (ר’ הערות לגרסה טבעונית)
1 כפית תמצית וניל
קורט מלח
3 בננות מרוסקות (כ-300 גרם)
210 גרם (כוס וחצי) קמח (ר’ הערות לגרסה ללא גלוטן)
10 גרם (2 כפיות) אבקת אפייה
200 גרם שוקולד מריר קצוץ

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-170 מעלות ומשמנים היטב את התבניות. בקערה טורפים סוכר, שמן, ביצים, וניל, מלח ובננות מרוסקות לתערובת אחידה. מוסיפים קמח ואבקת אפייה ומערבבים היטב רק עד שאחיד. קוצצים את השוקולד ומוסיפים לתערובת. מקפלים בעדינות לפיזור אחיד. יוצקים את התערובת לתבניות ומיישרים את החלק העליון. אופים במשך 30-40 דקות או עד שהעוגות מזהיבות, מתייצבות וקיסם הננעץ במרכז יוצא עם פירורים לחים. מצננים לחלוטין בטמפרטורת החדר ומגישים.

עוגיות שוקולד צ’יפס עם חמאת בוטנים

מצרכים:
100 גרם חמאה רכה (ר’ הערות לגרסה פרווה)
125 גרם (1/2 כוס) חמאת בוטנים חלקה
100 גרם (1/2 כוס) סוכר לבן
70 גרם (1/3 כוס) סוכר חום כהה
1/4 כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה
140 גרם (1 כוס) קמח לבן (ר’ הערות לגרסה ללא גלוטן)
1 כפית סודה לשתייה
80 גרם (3/4 כוס) שיבולת שועל מהירת הכנה (קוואקר) (ר’ הערות לגרסה ללא גלוטן)
100 גרם שוקולד צ’יפס מריר
50 גרם בוטנים קצוצים גס

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-175 מעלות. בקערת מיקסר עם וו גיטרה שמים יחד חמאה, חמאת בוטנים, סוכר לבן, סוכר חום, מלח ווניל ומעבדים יחד לתערובת אוורירית וקרמית מאוד. מוסיפים ביצה וממשיכים לערבל עד שהיא נטמעת בתערובת. מנפים פנימה קמח וסודה לשתייה, מוסיפים שיבולת שועל, שוקולד צ’יפס ובוטנים קצוצים ומערבלים במהירות נמוכה עד שמתקבל בצק אחיד. בעזרת כף גלידה קפיצית יוצרים עיגולי בצק אחידים בגודלם ומניחים במרווחים על גבי תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. אופים במשך 10-15 דקות או עד שהעוגיות מזהיבות ומתייצבות. מצננים על רשת ושומרים בקופסה אטומה.

עוגיות שוקולד צ’יפס קלות בחצי שעה

לעוגיות:
100 גרם חמאה רכה (ר’ הערות לגרסה פרווה)
125 גרם (1/2 כוס) סוכר חום כהה
30 גרם (3 כפות) סוכר
1/2 כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה L
1/4 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית אבקת אפייה
210 גרם (כוס וחצי) קמח (ר’ הערות לגרסה ללא גלוטן)
200 גרם שוקולד מריר קצוץ או שוקולד צ’יפס

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-170 מעלות. בקערת מיקסר עם וו גיטרה (אפשר גם עם מיקסר ידני חשמלי!) שמים חמאה, סוכר חום כהה, סוכר, מלח ווניל ומערבלים במהירות גבוהה עד שמתקבלת תערובת במרקם קרמי רך. מוסיפים ביצה וממשיכים לערבל עד שהיא נטמעת בתערובת. מוסיפים סודה, אבקת אפייה וקמח ומערבלים עד שמתקבלים גושי בצק גדולים. אם משתמשים בשוקולד צ’יפס – מוסיפים פנימה ומערבלים עד לפיזור אחיד של חתיכות השוקולד בבצק. אם משתמשים בשוקולד רגיל – קוצצים לחתיכות גסות בעזרת סכין. שומרים חלק מהשוקולד בצד. יוצרים 10-12 עיגולים מהבצק ומניחים במרווחים על גבי תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. מקשטים את החלק העליון בעוד קצת שוקולד. אופים במשך 12-17 דקות או עד שהעוגיות תופחות ומזהיבות. אם מכינים עוגיות קטנות יותר, זמן האפייה מתקצר. מצננים מעט בטמפרטורת החדר ומגישים.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE