הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעלי כלבים, שימו לב: התפשטות מדאיגה של נגיף מסוכן להולכים על ארבע
מדובר בווירוס מוכר ומטופל, אבל מתחילת השנה נרשמה עלייה חריגה של מקרים בניו יורק - לכן הוטרינרים וארגוני החיות שולחים אזהרה לבעלי הכלבים

נגיף קטלני הפוגע קשות בכלבים מתפשט בניו יורק - מה שגורם לוטרינרים לפרסם אזהרה חריפה לבעלי חיות המחמד. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מרכז הטיפול בבעלי חיים (ACC) בניו יורק דוחקים בבעלי הכלבים לבצע חיסון שיגן על היקרים להם מפני נגיף הפארוו הכלבי - מחלה נפוצה ומאוד מדבקת המשפיעה על מערכת העיכול של כלבים.

מתחילת השנה הנוכחית דווחו 25 מקרים בניו יורק, לעומת חמישה בסך הכל בשנה שעברה ועשרה בשנת 2021. כך על פי נתונים של ACC. בשנתיים לפני כן, נרשמו רק שלושה מקרים. 

"בדרך כלל אנחנו רואים מספר קטן ומוגבל של מקרי פארוו בכל שנה נתונה", אמרה ד"ר רובין ברנן, סגנית נשיא לבריאות ורווחת בעלי חיים של ACC, בהצהרה שפורסמה במרץ - אז דווחו רוב המקרים. "אבל בשנת 2023 כבר ראינו כל כך הרבה מקרים והמספרים האלה ממשיכים לעלות".

בעוד שכל כלב יכול להידבק בנגיף, אשר מועבר במגע בין כלבים או עם צואה, כלבים וגורים לא מחוסנים, בעיקר אלה בני פחות מארבעה חודשים, נמצאים בסיכון גבוה יותר. 

התסמינים כוללים עייפות, אובדן תיאבון, הקאות ושלשולים, והם מופיעים בדרך כלל חמישה עד שבעה ימים לאחר החשיפה לנגיף. כל חשד לחשיפה מחייבת לבודד את הכלב כדי למנוע התפשטות. כלבים עם הווירוס נדרשים לאשפוז ומקבלים אנטיביוטיקה וטיפול באלקטרוליטים. 

ללא טיפול, שיעור התמותה מפארוו עומד על 90 אחוזים. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE