הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אימון בוקר או דווקא בשעות הערב? זה מה ששורף הכי הרבה שומן
האם יש שעה טובה עבור כולם בשביל לעשות אימון גופני? מחקר חדש מצא תשובה חלקית וכעת ניתן לקבוע באיזה מן השעות שורפים יותר שומן. הנה התשובה

יש מי שמתחילים את היום באימון, ואילו אחרים דווקא מסיימים אותו כך, אך מה מומלץ יותר? ומה שורף יותר שומן? מחקר חדש מצא כי אנשים שמבקרים בחדר כושר בשעות הבוקר שורפים יותר שומן מאלה שמבקרים בערב. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


באמצעות ניסוי שכלל עכברים, החוקרים ממכון קרולינסקה, אחד ממכוני המחקר הרפואי הגדולים באירופה, מצאו כי לבעלי החיים יש חילוף חומרים גבוה יותר אם הם מתעמלים מוקדם יותר ביום. החוקרים מוסיפים שזה המצב גם בבני אדם.

תהליכים ביולוגיים פועלים בצורה שונה בהתאם לשעה ביום, בשל הקצב הצירקדי של כל תא - המערכת המווסתת את מחזור השינה והערות במשך 24 שעות. החוקרים יצאו לגלות את ההשפעה של המחזורים האלה על האימונים שלנו. הם הכניסו עכברים לאימון בעצימות גבוהה בשתי נקודות של היום, ובחנו את רקמת השומן שלהם לאחר מכן.

החוקרים סימנו שלב פעיל מוקדם ושלב מנוחה מוקדמת, המקביל לאימון כושר בשעות הבוקר המאוחרות והערב המאוחרות בבני אדם. הם בדקו אילו גנים פעילים ברקמת השומן, הידועה גם בשם שומן הגוף, וגילו שאלו המעורבים בהגברת חילוף החומרים היו בשפע יותר במשבצת הבוקר - ללא קשר לכמות המזון שנאכלה. גנים של אימון בוקר מפרקים שומן על ידי ייצור חום ומיטוכונדריה ברקמת השומן.

התוצאות מצביעות על כך שפעילות גופנית בשעות הבוקר המאוחרות יכולה להיות יעילה יותר מפעילות גופנית בשעות הערב המאוחרות במונחים של הגברת חילוף החומרים ושריפת השומן, ואם זה המקרה, היא עשויה להיות בעלת ערך לאנשים הסובלים מעודף משקל. כמו כן, נראה שהעיתוי הנכון חשוב למאזן האנרגיה של הגוף ולשיפור היתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית, אבל דרושים מחקרים נוספים כדי להסיק מסקנות מהימנות לגבי הרלוונטיות של הממצאים שלנו לבני אדם.

אז באיזה שעה כדאי להתחיל להתאמן?

מחקר שפורסם לפני שנה ב-Frontiers in Physiology טוען כי שעת האימון והאפקטיביות שלו תלויות מאוד במין שלכם. על פי המחקר, נשים שורפות יותר שומן בפעילות גופנית בשעות הבוקר, בעוד שגברים שורפים יותר שומן בלילה. בנוסף, נשים שמטרתן לשפר את לחץ הדם גם משיגות תוצאות טובות יותר על ידי פעילות גופנית בבוקר, אומר המחקר.

מחקר אחר מהפקולטה ללימודי תזונה ותנועה במרכז הרפואי של אוניברסיטת מאסטריכט בהולנד מצא בשנת 2021 כי שלאימון בשעות שונות של היום יש יתרונות שונים וכי לוח הזמנים של האימון שלכם צריך לקחת בחשבון את מה שאתם רוצים לקבל מהאימון שלכם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE