הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקסיקו סיטי בכוננות: חשש מהתפרצות הר הגעש המסוכן במדינה
כבר שבוע שהר הגעש פופוקטפטל, המתנשא מעל עיר הבירה, פעיל יתר על המידה ושם מיליוני בני אדם תחת אזהרה - שכן הוא פולט אדים רעילים, גושי סלעים ואפר סמיך

מיליוני תושבים במקסיקו נמצאים תחת אזהרה לקראת פינוי אפשרי, זאת בעקבות פעילות מוגברת של הר הגעש הפעיל והמסוכן ביותר במדינה, שפולט אפר מאז השבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פיצוץ בהר הגעש, 20 במאי (צילום: Getty Images)

 

הר הגעש פופוקטפטל מתנשא מעל עיר הבירה מקסיקו סיטי, והוא נחשב לאחד המסוכנים בעולם מכיוון שברדיוס של 100 קילומטרים ממנו גרים כ-25 מיליון בני אדם. 

הרשויות העלו ביום ראשון את רמת הכוננות ל'שלב שלישי צהוב', אחד לפני השלב האדום, וזה אחרי ששני שדות תעופה של מקסיקו סיטי הפסיקו זמנית את הפעילות עקב אפר כבד, בעקבותיו גם בוטלו לימודים ב-11 כפרים באזור.

רמת הכוננות הצהובה מופעלת כאשר הר הגעש מראה 'פיצוצים משמעותיים בעוצמה הולכת וגוברת שיורים שברי סלע למרחקים ניכרים', ומשמעותה עבור התושבים היא 'הישאר ערני והתכונן לפינוי אפשרי'. 

השלב הבא, כאמור, הוא ההתראה האדומה שמחייבת פינוי. כאמצעי זהירות, הרשויות פתחו עשרות מקלטים.

הר הגעש המכונה 'אל פופו', הממוקם כ-70 קילומטרים דרום-מזרחית למקסיקו סיטי, מתנשא לגובה של 5,426 מטרים. הוא פולט אדים רעילים, אפר וגושי סלע כבר כמעט 30 שנה - מאז 1994, אז הוא התעורר מתרדמת ארוכת שנים.

מקסיקו סיטי והערים מסביב מתמודדות עם איומים כבדים של רעידות אדמה ואדמה שוקעת, אבל הר הגעש הוא הסכנה הממשית שהכי נראית לעין. 

שגרירות ארצות הברית במקסיקו פרסמה אזהרה ביום שבת בה נאמר כי הר הגעש "הפגין פעילות מוגברת מאז ה-15 במאי, ורשם מאות רעידות ופליטות עשן ואפר". לכן, השגרירות המליצה שלא להתקרב להר ברדיוס של כ-13 קילומטרים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE