הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפתחות משמעותית בפרשת מדלן מקאן: "זה הסיכוי הכי טוב שלנו"
הרשויות הפורטוגזיות סורקות מאגר מים הקרוב לאתר הנופש ממנו נעלמה הילדה הבריטית, זאת בהנחיית המשטרה הגרמנית אשר מחזיקה בחשוד העיקרי

החיפושים אחר מדלן מקאן התחדשו לאחר כעשור במאגר מים בפורטוגל, כאשר אחד השוטרים הבכירים ביותר המעורבים בחקירה אולי המפורסמת בעולם, אמר שזה יכול להיות "הסיכוי הטוב ביותר" לגלות מה עלה בגורלה של הילדה הבריטית. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המשטרה הגרמנית שחוקרת את החשוד כריסטיאן ברוקנר הנחתה את הרשויות הפורטוגזיות לסרוק את האתר השומם הנמצא במרחק של כ-45 דקות מפראיה דה לוז - אתר הנופש ממנו מדלן נעלמה בשנת 2007, כאשר הייתה בסך הכל בת 3. 

תמונות שפורסמו בתקשורת הראו אוהלי משטרה וכוחות רבים סורקים את קו החוף בסכר Arade, ליד סילבס. 

בשנת 2008, שנה אחרי שמדלן נעלמה, הרשויות ביצעו חיפושים באזור הסכר ומצאו שם חבל באורך של כעשרה מטרים, רצועות של סרט דביק ועצמות קטנות, שנקבעו כ"מקור לא אנושי". כל הממצאים הללו מעולם לא נקשרו לסיפורה של מדלן.

 

(צילום: AFP)

 

ג'ים גמבל היה קצין בכיר להגנת ילדים בבריטניה, והוביל סקירה גדולה בתיק ההיעלמות של מדלן. בשיחה עם ה'סאן', הוא אמר שהוא מאמין שלמשטרת גרמניה יש ראיות חזקות את נגד החשוד העיקרי: "אני בטוח שיש להם משהו מכריע".

"לאחר שעבדתי עם המשטרה הגרמנית, זה משך את תשומת ליבי כשהתובע היה כל כך משוכנע בהערכה שלו שמדלן מתה… ברור שהם שומרים את המידע שלהם קרוב לחזה, כי הם לא רוצים לאבד את היתרון הראייתי", הוסיף.

"אני חושב שאנחנו מסתכלים על הסיכוי הטוב ביותר שהיה לנו ב-16 שנים לגלות מה קרה למדלן". 

בשלב זה, עדיין לא ברור מדוע המשטרה עורכת חיפוש במאגר - אך ישנן הערכות שהחוקרים איתרו סרטון של החשוד ברוקנר, עבריין מין מורשע המרצה עונש מאסר בגרמניה, בעודו באגם. כמו כן, מקורות אמרו שברוקנר נהג לקרוא לאזור הסכר: "גן העדן הקטן שלי".

 

 

ברוקנר בן ה-45 לא הואשם בדבר הקשור למדלן, אבל הוא יושב בכלא הגרמני ומרצה עונש מאסר בגין אונס של אישה בת 72 באותו אתר הנופש ממנו מקאן נעלמה, ובאותה תקופה. 

"הרשויות, התובעים והחוקרים הגרמניים הם בדרך כלל מאוד שמרניים - אז כשהם אומרים משהו מכריע, אתה יודע שיש להם את המידע", אמר גמבל. "והם בהחלט נחושים בשני דברים - האחד שיש להם את החשוד הנכון, והשני שמדלן מתה".

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE