הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בריחת מוחות מאסיבית מסן פרנסיסקו: בכירים בהייטק מצאו מקום חדש - ולא בארה"ב
נראה שהעשירים האמריקאים התייאשו מהגולדן סטייט ומהמדינה כולה - והתחילו בהמוניהם לרכוש נכסי יוקרה ביבשת אחרת לחלוטין. "תושבי החוף המערבי הפכו לפקטור מוביל בשוק הנדל"ן בלונדון"

במשך שנים, סן פרנסיסקו הייתה המרכז העולמי של הקידמה הטכנולוגית - עד שמשבר ההומלסים, הפשיעה והסמים גרם לה להתרסק. 

נתונים חדשים מראים שמספר הולך וגדל של בכירים בעולם הטכנולוגי נוטשים את אזור המפרץ, ואת ארצות הברית בכלל - ועוברים ללונדון שבבריטניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

"עובדי טכנולוגיה מאוכזבים מסן פרנסיסקו", אמרה השבוע אנני אינגרם, בכירה בחברת הבנקאות הפרטית הבריטית Coutts, תוך שהיא מציינת את החששות של התושבים מהפשיעה הגואה, כמות חסרי הבית הבלתי נתפסת ושכיחות הסמים בעיר שער הזהב. 

בשנה שעברה, האמריקאים הפכו לאחוז הגדול ביותר של קונים מחו"ל במרכז לונדון - כאשר הם החליפו את הרוכשים הסינים שהיו במקום הראשון, ואת הצרפתים לפני כן. כך על פי נתונים של סוכנות הנדל"ן Knight Frank.

המגמה נתמכה בשערי חליפין נוחים, שהעניקו לרוכשים בדולר הנחה של 30 אחוזים ברכישת נכס בלונדון. 

חברת Beauchamp Estate העריכה שבשנה שעברה, 50% מהעסקאות בפריים סנטרל לונדון עבור בתים בשווי של למעלה מ-18.6 מיליון דולר, היו של קונים אמריקאים - שרכשו נכסי יוקרה בסך כולל של 769 מיליון דולר. 

לאחר האמריקאים, אגב, הרוכשים העיקריים של בתי יוקרה בלונדון היו שוויצרים, צרפתים, הודים וקונים מהמזרח התיכון.

 

שגונת קנסינגטון, לונדון (צילום: Shutterstock)

 

ראש הפיתוחים המרכזיים של Knight Frank, רופרט דה פורגס, אמר: "החוף המערבי של ארה"ב הוא בהחלט פקטור בשוק הנדל"ן המוביל בלונדון, באופן שלא היה כמותו לפני חמש שנים".

בשנה שעברה, למשל, העומד בראש אינסטגרם עבר מסן פרנסיסקו לשכונת קנסינגטון היוקרתית שבבירה הבריטית - זאת על אף שלבסוף הוא נדרש על ידי מנהליו בחברת האם Meta לחזור לארה"ב.

עם זאת, סמנכ"ל השיווק של Meta, אלכס שולץ, עבר גם הוא לאירופה - וכעת הוא מתגורר בווסט אנד בלונדון. 

עוד דוגמה הוא חבר הפרלמנט הבריטי לשעבר, סר ניק קלג, שהפך למנהל בכיר ב-Meta ועבר לגור בקליפורניה. אבל לאחר שלוש שנים הוא החליט לחזור ללונדון.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE