הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמעט 5 שנות מאסר לפנסיונר שפרץ לקפיטול ושם את רגליו על שולחנה של יו"ר בית הנבחרים
הכבאי בדימוס היה בין מאות המתפרעים שנכנסו בכוח לקונגרס האמריקאי ב-6 בינואר 2021, בזמן שהחזיק אקדח הלם ומוט פלדה, וכתב במשרדה של ננסי פלוסי: "את כלבה"

אחד המשתתפים בהתפרעויות בקפיטול בינואר 2021, הזכור מהתמונה בה הוא יושב בכיסא של יו"ר בית הנבחרים דאז ננסי פלוסי - ומניח את רגליו על שולחנה, נידון ביום רביעי ל-4.5 שנות מאסר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ריצ'רד 'ביגו' בארנט - כבאי בדימוס מכפר קטן בארקנסו, אשר הפך לאחד הסמלים העיקריים למהומות ה-6 בינואר - התעקש במשפט שנערך ביום רביעי כי מעשיו לא נועדו להיות "מאיימים", והתעקש כי הוא "לא מתגאה" בהתנהגות שלו. 

אבל השופט המחוזי של ארה"ב, כריסטופר קופר, לא קיבל את הטענה של בארנט וגזר עליו 54 חודשים מאחורי סורג ובריח. 

הפנסיונר בן ה-63 הסתער על בניין הקפיטול עם אקדח הלם ומוט פלדה במשקל של כחמישה קילוגרמים, ועשה את כל הדרך אל משרדה של מי שכיהנה אז כיושבת ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי. שם הוא כתב על מעטפה: "היי ננסי, ביגו היה כאן, את כלבה". 

תמונות של בארנט יושב על הכיסא ונשען לאחור, מניח את רגליו על השולחן, הופצו ברחבי ארצות הברית והעולם כולו - והפכו לסמל ההתפרעויות ההיסטוריות.

 

(צילום: Getty Images)

 

בינואר האחרון, חבר המושבעים הרשיע את בן ה-63 בשמונה אישומים, כולל כניסה לבניין עם נשק קטלני, הפרת סדר אזרחית, שיבוש הליך רשמי וגניבת רכוש ממשלתי.

עורכי דינו של בארנט ביקשו פחות משישה חודשי מאסר, ואמרו שהוא הגיע לוושינגטון הבירה כדי "להפגין בשלווה, ולמרבה הצער נקלע לאירועים". 

עם זאת, התביעה אמרה שבארנט איים על המשטרה ועודד את המתפרעים להמשיך במעשיהם כאשר אמר "זו מלחמה". הם ביקשו 7 שנים מאחורי סורג ובריח. 

 

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE