הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ריפוי פצעים והרגעת העור: כל השימושים המפתיעים של היוגורט
חשבתם שיוגורט זה רק סידן וחלבון? מסתבר כי יש בו עוד כל כך הרבה שימושים, בין היתר, הוא מסייע בהקלה על פצעים בפה, מטפל בכוויות ואפילו משמש כמסכת פנים נהדרת. הנה מדריך קצר בנושא

ליוגורט פרופיל תזונתי עשיר ושפע של יתרונות בריאותיים, כגון: שמירה על בריאות המעיים, סיוע למערכת העיכול, חיזור המערכת החיסונית, וסיוע בהקלת תסמיני אי-סבילות ללקטוז. בנוסף, היוגורט מכיל חלק כמעט מכל רכיב תזונתי שהגוף  צריך. כמות גבוהה של סידן,מינרל הכרחי לשיניים ועצמות בריאות. כוס אחת בלבד מספקת 49% מצרכי הסידן.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היוגורט עשיר בוויטמיני B, במיוחד בוויטמין B12 וריבופלבין - שניהם עשויים להגן מפני מחלות לב. כוס אחת של יוגורט תספק לכם 28% מהכמות היומית המומלצת של זרחן, 10% מהכמות היומית המומלצת של מגנזיום ו-12% מהכמות היומית המומלצת של מאשלגן. מינרלים אלו חיוניים למספר תהליכים ביולוגיים, כגון ויסות לחץ דם, חילוף חומרים ובריאות העצם.

אבל מה שרבים מאיתנו לא יודעים, זה שמעבר לתפקידו כמזון בריא, היוגורט מכיל מגוון מדהים של שימושים. הנה כמה דרכים מפתיעות וחדשניות לשילובו בחיי היום-יום:

ירידה במשקל

במחקר שפורסם ב- 2016 ובדק אם צריכת יוגורט קשורה לניהול משקל טוב יותר, נמצא כי צריכת יוגורט קשורה למשקל גוף נמוך יותר, למדד מסת גוף נמוך יותר (BMI), להיקף מותניים קטן יותר ולשומן גוף נמוך יותר. המחקר גם הדגיש שיוגורט הוא מזון עתיר רכיבים תזונתיים, זמין ומשולב בקלות ברוב הדיאטות.

משפר את תפקוד מערכת העיכול 

ב-2022 פורסם מחקר שכותרתו "צריכת יוגורט קשורה לשינויים בהרכב המיקרוביום והמטבולום של המעי האנושי", ומטרתו הייתה לחקור את הקשר בין צריכת יוגורט להרכב המיקרוביוטה של ​​המעי, כמו גם את היתרונות הבריאותיים שלה. נמצא כי צרכני היוגורט במחקר הם בעלי דפוס תזונה בריא יותר ובריאות מטבולית משופרת. במילים פשוטות יותר: כאשר אנשים אוכלים יוגורט, זה משפיע על סוגי החיידקים הנמצאים במעיים שלהם, ואלה תורמים ומטיבים עם מערכת העיכול.

תורם לאיזון לחץ הדם

במחקר שפורסם ב- 2021 שכותרתו "צריכת יוגורט גבוהה יותר קשורה ללחץ דם נמוך יותר אצל אנשים בעלי יתר לחץ דם" נמצא כי צריכת יוגורט גבוהה יותר קשורה ללחץ דם נמוך יותר אצל אנשים הסובלים מיתר לחץ דם.

מסייע בהקלה על דלקות בנרתיק ובדרכי השתן: מחקרים הדגישו את תפקידם של חיידקים מועילים, במיוחד לקטובצילוס אסידופילוס המצויים כאמור ביוגורט, בשיקום האיזון הטבעי של המיקרוביוטה הנרתיקית ובעיכוב צמיחת יתר של קנדידה, הפטרייה האחראית לזיהומי שמרים. מחקר משנת 2013 מצא כי צריכת יוגורט פרוביוטי נלחמת ביעילות בפטריות בנרתיק אצל נשים.

מעבר ליתרונות המוכרים, נמצא כי ליוגורט כמה שימושים פוטנציאליים נוספים:

מרגיע ומצנן: ליוגורט יש השפעה מרגיעה ומצננת על העור, מה שיכול להקל תחושות של כווייה למשל.

מספק לחות: היוגורט ידוע בתכונות הלחות שלו, מכיוון שהוא מכיל חומצה לקטית, חלבונים ושומנים. כל אלה משפרים את מרקם העור, תורמים לריפוי ולמניעת יובש וגרד באזורים שרופים.

מכיל השפעות אנטי-דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות: יוגורט כאמור מכיל חיידקים מועילים (טובים), כגון לקטובצילוס, אשר ידועים כבעלי תכונות אנטי-דלקתיות ואנטי-מיקרוביאליות. תכונות אלו מסייעות בהפחתת דלקת, במניעת זיהום בעור שרוף ובריפוי מהיר יותר.

מצוין כמסכת פנים: היוגורט ניתן לשימוש כמסכת פנים מרעננת. מחקר שפורסם ב- 2011 חקר את היעילות הקלינית של מסכות פנים המכילות יוגורט. החוקרים גיבשו חבילת יוגורט באמצעות מרכיבים טבעיים והעריכו את פעילותה הביולוגית והשפעותיה על העור. במחקר נמצא כי המסכות הביא לשיפור הלחות, הבהירות והגמישות של העור.

מסייע לריפוי פצעים: מחקר שפורסם ב-2013 וחקר את ההשפעה של מיקרוביום (הרכב החיידקים השוכנים במערכת העיכול) של המעי על ריפוי פצעים, גילה כי חיידקי חומצה לקטית (המצויה כאמור ביוגורט) מאיצים את תהליך ריפוי הפצעים.

5% לא
95% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE