הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה קורה: צניחה במחירי שוק הדיור ברחבי ארצות הברית
שיעורי משכנתא גבוהים, עלייה ברמות הפשיעה והשפעות המגפה הביאו לירידה חדה בשווי הנדל"ן באזורי מטרו פופולריים - כמו אוקלנד, סן פרנסיסקו, אוסטין, סיאטל ועוד

שוק הדיור בארצות הברית נמצא כעת בעיצומו של ירידת מחירים חסרת תקדים - כאשר נכסים בערים מסוימים נמכרים במאות אלפי דולרים פחות ממה שהיו רק לפני שנה. 

הנתונים נחשפו בשבוע שעבר על ידי Redfin, והם מסמנים שינוי משמעותי בנוף הנדל"ן האמריקאי לאחר עלייה חדה שנראתה במהלך מגפת הקורונה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

שתי ערים באזור המפרץ של קליפורניה - אוקלנד וסן פרנסיסקו, הן בין האזורים עם הצניחה הגדולה ביותר במחירים, תופעה הנובעת בין היתר בשל ירידה בביקוש ואפשרות ממשית למיתון. הערך החציוני בהן ירד ב-220,000 דולר ו-174,000 דולר, בהתאמה.

ירידות חדות נוספות התרחשו באזורי מטרו גדולים כמו לוס אנג'לס בקליפורניה, סיאטל בוושינגטון, סולט לייק סיטי ביוטה ובויס באיידהו. בכולן, מחיר הדירות החציוני ירד בלפחות 60,000 דולר מאז אפריל אשתקד. 

באוסטין שבטקסס, שהייתה אחת ממוקדי המגפה העיקריים, רשמה הפסדים דרמטיים של כ-85,000 דולר מאז אפריל. באחוזים, הירידה הסתכמה ב-15.3. 

עיר נוספת עם אחת הירידות החדות ביותר במחירים היא בויס, בה הבתים נמכרו ב-80,000 דולר פחות ממה שהיו שווים בשנה שעברה - שזה 15.1% פחות. 

בשנה שעברה, אגב, ניתוח קבע שבאוסטין ובויס יש את הנדל"ן עם המחיר המופקע ביותר במדינה, זאת בשל הביקוש שלאחר מגפת הקורונה. 

סן פרנסיסקו לקחה את המקום הרביעי ברשימת צניחת מחירי הבתים מבחינת אחוזים, למרות שהירידה הייתה ללא ספק הבולטת ביותר במדד בדולרים. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

הדו"ח שפורסם ב-22 במאי ציין שבפריסה ארצית, מחיר הבתים החציוני ירד בכמעט 18,000 דולר - שזו הצניחה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2012. 

נוסף לכך, החוקרים שבדקו יותר מ-91 אזורי מטרו אמריקאים בהן יש לפחות 750,000 תושבים, מצאו כי זה החודש השלישי של ירידת מחירים לאחר כעשור של עליות רצופות. 

אחד המאפיינים לאזורים בהם נרשמה ירידה גדולה בשוק הדיור, הוא שיעור הפשיעה הגבוה שהולך וחריף מאז המגפה. 

גם שיעורי משכנתא גבוהים שיחקו בשינוי הדרסטי במחירים באזורים מאוכלסים ביותר, שכן הדבר ממשיך להרתיע קונים ומוכרים מלהתקדם עם עסקאות פוטנציאליות. 

במקביל, כמה אזורי מטרו רשמו עליות במחירי הדיור למרות הירידה בממוצע הארצי. העליה הבולטת ביותר נרשמה במילווקי שבויסקונסין, עם 8.9 אחוזים, אחר כן בסינסינטי באוהיו עם עלייה של שמונה אחוזים, וסנט לואיס שבמיזורי, עם 7.8%. 

אבל בראש רשימת הזינוק במחירים נמצאות אלנטאון בפנסילבניה עם 8.9 אחוזים, ופורט לודרדייל בפלורידה - עם עלייה מטורפת של 10.7 אחוזים בשווי הנדל"ן. כלומר, תושבי עיר החוף משלמים בערך 50,000 דולר יותר מאשר בשנה שעברה. 

 

 

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE