הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ראש עיריית ניו יורק מגנה בחריפות את הסטודנטית שכינתה את ישראל "פשיסטית" וקראה "להיאבק בציונות"
דבריה של בוגרת ביה"ס למשפטים של CUNY עוררו סערה גדולה, שכן היא כינתה את משטרת ניו יורק וצבא ארה"ב "פשיסטים", ואמרה שהחוק האמריקאי הוא ביטוי ל"עליונות לבנה"

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, תקף בוגרת של ביה"ס למשפטים של אוניברסיטת סיטי בניו יורק (CUNY), אשר נשאה דברים בטקס הסיום שם כינתה את ישראל ומשטרת ניו יורק כ"פשיסטים", וקראה לפתוח ב"מהפכה" נגד "העליונות הלבנה" של מערכת המשפט האמריקאית. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עורכת הדין לעתיד פאטימה מוסא מוחמד, ילידת קווינס להורים מהגרים מתימן, עלתה לבמה ב-12 במאי עבור נאום בטקס הסיום לשנת 2023.

במהלך דבריה, היא אמרה שיש "להכיר בכך שהחוק הוא ביטוי של עליונות לבנה שממשיכה לדכא אנשים במדינה הזו וברחבי העולם", ודיברה על "מערכות דיגוי שנוצרו כדי להזין אימפריה עם תיאבון גדול להרס ואלימות. מוסדות שנוצרו כדי להפחיד, להציק, לצנזר ולחנוק את קולם של מתנגדים". 

אז, מוחמד שיבחה את ביה"ס למשפטים על התמיכה בסטודנטים שדיברו על היחס של ישראל לפלסטינים, ואמרה שהכיתה שלה נאבקה למען אותם "אנשים כלואים עם כמעט אפס תמיכה ממסדית" עבור קבלת מקלט.

אבל אז היא תקפה את המוסד האקדמי שהוא ממשיך "לאמן ולשתף פעולה עם משטרת ניו יורק והצבא הפשיסטי", ועל כך שהוא ממשיך "לתת לגיטימציה לחיילים ישראלים לבצע אלימות בעולם".

מוחמד הוסיפה שהיא מקווה שהזעם שלה ושל חבריה יהפוך ל"דלק עבור המאבק בקפיטליזם, גזענות, אימפריאליזם וציונות… אימפריות גדולות והרסניות יותר נפלו בעבר. וכך גם זו. אז עבור מחזור 2023, המאבק מתחיל עכשיו". 

 

 

האוניברסיטה תחילה הסירה מיוטיוב את נאומה של מוחמד, אך מאוחר יותר נכנעה והעלתה אותו שוב לאחר שספגה ביקורת על השתקתה של מוחמד

כאמור, ראש העיר ניו יורק פרסם הצהרה המגנה את הנאום של מוחמד: "הייתי שמח להציע מסר אחר בטקס של CUNY - כזה שחוגג את התקדמות העיר והמדינה שלנו, וכזה שמכבד את אלה שנלחמים כדי לשמור עלינו ולהגן על החירויות שלנו, כמו הדוד שלי ג'ו, שמת בגיל 19 במלחמת וויטנאם".

"אנחנו לא יכולים לאפשר למילים שליליות ומפלגות כאלה להיות היחידות שהסטודנטים שלנו שומעים", הוסיף. 

בתקופתה כסטודנטית, מוחמד השתתפה בהפגנות רבות והייתה פעילה ב"סטודנטים למען צדק לפלסטין". 

במרץ 2022, היא תועדה מפגינה עם דגל פלסטין מול אירוע של 'ידידי צה"ל' במרכז מנהטן, שם קראה "להחרים פרופסורים ציוניים מהקמפוס, תדרשו שסטודנטים ציוניים לא יהיו במרחבים שבהם נמצאים סטודנטים פלסטינים". היא גם צעקה: "אנחנו לא רוצים פה ציונים!".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE