הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המשרה שכנראה תיעלם בקרוב בגלל הבינה המלאכותית: "מיליונים יפוטרו"
יזם ומייסד של חברת AI מצטרף לתחזיות של רבים אחרים בתחום הטכנולוגי, המצביעים על ההשפעה ההרסנית על חייהם של מיליוני בני אדם שישארו ללא פרנסה

כניסת הבינה המלאכותית לחיינו תאפשר למחשבים ולרובוטים להחליף את רוב המשרות בתחום המזון המהיר בתוך חמש עד 10 שנים, מה שאומר היקף של מיליוני אנשים שיפוטרו מהעבודה שלהם. 

את הדברים אמר רוב קרפנטר, יזם בינה מלאכותית ומייסד Valyant AI. "זה בהחלט רגע של 'קו פרשת מים' עבור הבינה המלאכותית… אנחנו הולכים לראות את ה-AI מזנקת ממתקני עיבוד וייצור במשרד האחורי אל משרות חזיתיות מול הצרכנים, משרות שבאופן מסורתי היו רק לבני אדם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ישנן כבר כמה מסעדות מזון מהיר שהכניסו לרשתות שלהם בינה מלאכותית, כמו טאקו בל, מקדונלד'ס, צ'יפולטה, דומינוס וגם ווינגסטופ. 

הרשת 'וונדיס', שהיא רשת ההמבורגרים השלישית בגודלה בעולם, החלה מוקדם יותר החודש בשותפות עם חברת גוגל כדי "לחולל מהפכה בחווית ה-drive-thru עם בינה מאלכותית".

על פי תוכנית הפיילוט, הרשת תשמש בבינה המלאכותית שגוגל מפתחת, כדי לתקשר עם לקוחות וקבל את ההזמנות שלהם. 

וכך, "בתוך חמש עד 10 שנים, אני חושב שרוב התפקידים במסעדות יכולים להתנהל אוטומטית, וזה יהיה יתבצע ממגוון של ספקי טכנולוגיה שונים", אמר קרפנטר. 

החברה שייסד קרפנטר פיתה גם היא פלטפורמת בינה מלאכותית דומה הנקראת 'Holly', אשר יכולה להחליף עובדים אנושיים. היא כבר עיבדה יותר ממיליון הזמנות והיא נמצאת בשימוש של Charl's Jr. and Hardee's, כאשר מדובר בהזמנות ובהכנת ארוחות. 

בדו"ח שפורסם בסוף מרץ האחרון על ידי גולדמן זאקס, החברה הפיננסית חזתה כי התקדמות הבינה המלאכותית עשויה למחוק לפחות 300 מיליון משרות. זה עלול לגרום ל"שיבוש משמעותי" בשווקי העבודה ברחבי העולם, לפי הניתוח. 

נתונים אלה מצטרפים לתחזיות רבות של מומחים רבים שמעלים חשש כבד וממשי על ההשפעה ההרסנית של הבינה המלאכותית על האנושות כולה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE