הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה הקשר בין אכילת בשר לבין נשירת שיער?
קיימות סיבות רבות לנשירת שיער, אחת מהן היא מחסור ברכיבים תזונתיים שעוזרים לשמור על שלמותו כמו בשר למשל, המכיל כמה רכיבים חיוניים. אם כך, מה ההמלצות שיעזרו לכם לחזק את השיער?

נשירת שיער היא תופעה טבעית ונורמלית שנובעת מתהליכי ההתחדשות בגוף. עם זאת, כאשר מדובר בפלומת שיער עבה שמצטברת על המברשת או כאשר שיער הראש שלנו נראה לנו דליל יחסית, נראה שיש בעיה שנדרש לטפל בה. ישנן מספר סיבות שיכולות לגרום לתופעה. יש נשירת שיער על רקע גנטי המופיעה לרוב עם התקדמות הגיל. לעומת זאת, נשירת שיער יכולה להיות קשורה לגורמים משתנים כגון: שינויים הורמונליים, לחץ, נטילת תרופות מסוימות, תזונה לקויה, ירידה קיצונית במשקל ודיאטות לא מאוזנות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מה הקשר בין תזונה לנשירת שיער?

לתזונה שאנו אוכלים יש לא מעט השפעה על בריאותינו ובפרט על בריאות השיער. המזון והמים שאנחנו צורכים אמורים לספק לנו את אבות המזון הנדרשים לגוף: פחמימות, שומנים, חלבונים ויטמינים, מינרלים. כאשר התזונה אינה מאוזנת, ייתכן מחסור ברכיבים אלה, מה שעשוי להשפיע על פעילות הגוף, על רמות האנרגיה, על מערכת החיסון; ולעניינינו – גם על בריאות השיער. הימנעות מאכילת בשר למשל, יכולה להשפיע על קצב צמיחת השיער או להוביל לדילול ולנשירה מוגזמת. בשר הוא מקור עיקרי לרכיבים תזונתיים חשובים, ביניהם: חלבון ,ברזל, ביוטין, ויטמין 12B אבץ וסילניום. 

מהם התחליפים הראויים לבשר?

המחשבה שתזונה צמחונית וטבעונית אינה מספקת את הצרכים התזונתיים היומיומיים ובמיוחד חלבון היא תפיסה שגויה נפוצה. למעשה, בהחלט אפשר להשיג את מה שנדרש לגוף, אם משקיעים מעט יותר מחשבה ותכנון תזונתי ועם בחירה נכונה של המזונות בתפריט היומי. לאנשים הנמנעים מאכילת בשר כדאי לשלב בתפריט היומי מזונות כמו אגוזים, זרעים, ירקות ירוקים, שעועית ועדשים. חשוב לגשת לדיאטן שידע להמליץ על תפריט אישי מדויק.

אז איך אפשר לספק לגוף את הצרכים התזונתיים, לשמור על השיער וגם על הלב ? 

העדיפו סוגי בשר רזים: סינטה, פילה, שייטל, כתף, צ'ך, וייסבראטן. איכלו גם עוף הודו ודגים במשך השבוע.

העדיפו בשר פחות מעובד, כלומר בשר שנצרך קרוב לזמן שחיטתו ועובר תהליך עיבוד מינימלי הכולל הוצאת חלקים לא אכילים, ניקוי, חיתוך, ייבוש, הקפאה, קירור, פיסטור ועטיפה; ולא בשר מעובד הכולל גם תוספת כימיקלים רבים ולרוב גם עתיר בקלוריות, שומן, שומן רווי, שומן טרנס ונתרן.

לאילו עוד מרכיבים תזונתיים אנחנו זקוקים בכדי לחזק ולעצור נשירת שיער?

חלבונים: דיאטה דלה בחלבונים עלולה להכניס את צמיחת השיער לשלב מנוחה מכיוון שלגוף יש סדרי עדיפויות לחלוקת החלבון בגוף, דבר המוביל לנשירת שיער וצמיחת שיער נמוכה. ניתן לצרוך חלבונים כאמור מאכילת בשר, עוף, דגים, ביצים, חלב ומוצריו, קטניות.  

ביוטין: ויטמין מקבוצת B, נחשב חיוני למניעת נשירת שיער ולאובדן צבע השיער. נמצא בביצים, שיבולת שועל, אורז מלא, אגוזים וקטניות.

ברזל: מינרל שחשוב לשיער חזק ובריא נמצאה בבשר אדום, ומן הצומח בתרד, קייל, עליים ירוקים ופירות יבשים.

ויטמין B12: אחראי לייצור כדוריות הדם וגם למערכת העצבים. במזון, הוא נמצא בבשר, בעיקר בבקר ובכבד וגם בדגים, בביצים ובמוצרי חלב, וכן בחלק מדגני הבוקר ובשניצלים מן הצומח חוסר בוויטמין B12 עלול לגרום לנשירת שיער.

אבץ וסלניים: על אף הכמות הקטנה שהגוף זקוק לה ממנרלים אלה, החשיבות שלהם גבוהה לחיזוק השיער. הם נמצאים בבשר אדום, בביצים, עדשים, שעועית וחומוס ודגנים מלאים ובדלעת.

ויטמין C:  חיוני לייצור קולגן – חלבון המחזק זקיקי השיער. נמצא בפירות הדר, קיווי, תותים, גמבה, פפאיה .

ויטמין E: נחשב לנוגד חמצון המגן מנזקים לגוף בכלל ולשיער בפרט. מקורות טובים הם אגוזים, שקדים, תרד , פלפל אדום ,אבוקדו, שמן זית וקנולה.

ויטמין D: בעל יכולת לעורר זקיקי השיער לצמיחה מחודשת, ניתן  לקבלו מדגי סלמון , חלבון ביצה והמקור העיקרי חשיפה של 10-15 דקות לאור השמש.

אגב, לקרניבורים האדוקים שביניכם, חשוב לזכור, שבשרים מסוימים אמנם בריאים לשיער, אבל הם גם מכילים כמות גבוהה של שומן רווי וכולסטרול הפוגעים בבריאות הלב וכלי הדם. ההמלצות התזונתיות של משרד הבריאות מגבילות לעד 300 גרם בשר בקר בשבוע.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE