הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במטוס פרטי לסקרמנטו: יותר מ-15 מהגרים נחתו בקליפורניה
בעוד החשד הוא שמדינת פלורידה אחראית להטסת מבקשי המקלט - ממשל הגולדן סטייט הבטיח להגיש תביעה פלילית בגין חטיפה. "מדובר במעשה לא מוסרי ומגעיל"

יותר מ-15 מהגרים הוטסו במטוס פרטי לעיר הבירה של קליפורניה, ו"הושלכו" מחוץ למשרדי הכנסייה הקתולית - מה שהרגיז את הממשל ששוקל להגיש "תביעה פלילית או אזרחית" על האחראים, כאשר העיינים נשואות לפלורידה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AFP)

 

16 מהגרים מוונצואלה וקולומביה סיפרו לארגון סיוע שהם נכנסו לארצות הברית דרך הגבול של טקסס, עברו טיפול של הרשויות ואף קיבלו תאריכים לבית המשפט לדיון בבקשת המקלט שלהם. 

לאחר מכן, "אנשים המייצגים קבלן פרטי" פנו אל קבוצת המהגרים שהיו מחוץ למרכז הקליטה, והבטיחו להם עזרה בנסיעה ליעדים הסופיים שלהם ולאחר מכן במציאת עבודה. 

הם נלקחו לניו מקסיקו, ואז הועלו למטוס פרטי והוטסו לקליפורניה. לאחר שנחתו, הקבוצה הובלה למפקדה של הדיוקסיה הרומית-קתולית של סקרמנטו, וסוג של ננטשו במקום, כאשר כל אחד מהמהגרים נושא איתו שקית קטנה של רכוש. 

"שיקרו להם ורימו אותם בכוונה", אמר אדי קרמונה, שעובד עם PICO California, ארגון קהילתי שמסייע למהגרים. 

התובע הכללי של קליפורניה, רוב בונטה, אמר בהודעה לעיתונות כי קבוצת מבקשי המקלט החזיקו בתיעוד "המתיימר להיות מממשלת מדינת פלורידה".

"אנחנו חוקרים את הנסיבות שבהן האנשים האלה הובאו לקליפורניה", המשיך. "אנחנו גם בוחנים תביעה פלילית או אזרחית פוטנציאלית נגד מי שהוביל או סידר את ההובלה של המהגרים הפגיעים האלה". 

בונטה הוסיף: "בזמן שאנחנו ממשיכים לאסוף ראיות, אני רוצה לומר בצורה ברורה מאוד: המעשה הוא לא מוסרי ומגעיל". 

מושל קליפורניה, גווין ניוסום, התייחס גם הוא לתקרית ואמר שהממשל שלו ידאג לכך שאותם מבקשי מקלט יגיעו ליעדם וקבלו טיפול הולם.

 

(צילום: Getty Images)

 

כמו כן, "הממשל שלי עובד עם משרד המשפטים כדי לחקור את הנסיבות סביב מי שילם עבור הנסיעה של הקבוצה הזאת, והאם האנשים שדאגו לכך הטעו מישהו עם הבטחות שווא או אף הפרו את חוק הפלילי של חטיפה".

בונטה הוסיף: "אנחנו אומה שנבנתה על ידי מהגרים, ועלינו לגנות את האכזריות והרטוריקה השונאת של אלה - בין אם מנהיגי מדינה או מפלגות פרטיות - שמסרבים להכיר באנושיות ומפנים עורף לכבוד ודאגה לבני אדם".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE