הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האלרגיות משגעות אתכם? כך תתמודדו עם עונת האלרגיות באופן טבעי
האביב בפתח ועמו פורחות גם שלל אלרגיות עונתיות, לפי הנטורופתיה ניתן להתמודד טוב יותר עם כל התופעות המוכרות והמטרידות, בלי להשתמש בתרופות. אז איך בדיוק עושים את זה? הנה כל המידע שכדאי לדעת

עונת האביב מאופיינת בריח הפריחה ולבלול העצים והפרחים. אבל עבור רבים מאיתנו, מדובר בתקופה של נזלת, גרודים ושאר תופעות אלרגיות מטרידות. אלרגיה היא למעשה תגובה של מערכת החיסון לחומרים שהיא מזהה בטעות כ"אויבים" של הגוף, המכונים אלרגנים. תפקידה של מערכת החיסון הוא להגן על הגוף מפניי חיידקים, וירוסים וחומרים אחרים. כשהיא מזהה את האלרגן כאיום, היא מייצרת נוגדנים וחומרים כימיים על מנת להילחם בו. אם האלרגן חודר לגוף, למשל דרך העור במגע, הגוף משחרר חומר כימי שנקרא היסטמין במטרה להרוס את האלרגן. ההיסטמין הזה גורם לסימפטומים של תגובה אלרגית.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז, אילו פתרונות טבעיים יכולים להקל את התסמינים?

על מדפי הפארמים ניתן למצוא ויטמינים, מינרלים, צמחי מרפא וחומרים טבעיים נוספים שיכולים למתן תסמינים של אלרגיות. ניתן לצרוך אותם כתוספי תזונה או לחלופין - לצרוך מזונות המכילים ריכוז גבוה שלהם. הנה כמה מהמומלצים ביותר.

אבץ

מינרל זה תומך במערכת החיסון. הוא מצוי במזונות כגון: שיבולת שועל, זרעי דלעת, חזה הודו, סרדינים, עדשים, חיטה מלאה ודג סלמון.

ויטמין C

תורם לחיזוק מערכת החיסון ומצוי בשפע בירקות כמו: פלפל אדום, ברוקולי וכרובית; או בפירות הדר, בקיווי ובתותים.

קוורציטין: שייך לקבוצת חומרים טבעיים שנקראת פלבנואידים, ולא ניתן לייצר אותו בגוף האדם. בהקשר של אלרגיות, אסתמה, קדחת השחת ופריחות, קוורצטין מעכב שחרור של היסטמין בגוף, וכך למעשה הוא פועל כאנטי-היסטמין טבעי. הוא מצוי במזונות כגון: בצל אדום, פירות יער, תפוח עץ, דובדבנים, ענבים אדומים, פירות הדר, כוסמת; וכן במשקאות כמו תה ירוק ויין אדום. אגב, הוא יעיל בייחוד כשנוטלים אותו כתוסף.

קדד קרומי

צמח זה מסייע לווסת את מערכת החיסון - הוא עשוי להגביר את התגובה החיסונית, ומנגד - להפחית רגישות יתר של המערכת במצבים של אלרגיה. ברפואה הסינית, אסטרגלוס נחשב לצמח המחזק את ההצ'י המגן. ניתן להוסיף שורש אסטרגלוס למרק, לשתות מרתח של השורש או לקחת מיצוי של השורש.

סמבוק שחור

חלקיו השונים של העץ משמשים למגוון היבטים ברפואה המסורתית. בעבר נהגו להפיק מפירותיו יין ששימש כתרופה נגד הצטננות, בשל השפעותיו המאפיינות את חיזוק מערכת החיסון. ברפואת הצמחים המודרנית, משתמשים בפירות העץ לטיפול בשפעת, בהצטננות וכן - לטיפול באלרגיות. אפשר למצוא אותו במוצרי מדף שונים.

עלי סרפד

צמח מוכר זה מקל על תסמיני אלרגיה, כיוון שהוא משקם רקמות ריריות. אפשר לבשל את העלים שלו במרק, לשלב בקציצות או לשתות כחליטה (הצמח מאבד את תכונותיו הצורבות לאחר בישול של כ-5 דקות חליטה או ייבוש). תוכלו ללקט בעצמכם או לקנות יבש בחנויות טבע.

סקוטלריה סינית

צמח מרפא שמאט את שחרור ההיסטמין ועל ידי כך מפחית את התסמינים האלרגיים. ניתן לקבל פרטים אודות שימוש בצמח אצל מטפלים ברפואה  הסינית או נטורופתים. 

מים וחליטות צמחים  

שתייה מספקת של נוזלים חשובה אף היא לתהליכי פינוי של רעלים מן הגוף ובמקרים של גודש. מומלץ לשתות 10-8 כוסות ביום. ניתן לצרוך את הנוזלים באמצעות חליטות צמחים, מים או מיצי ירקות- בהתאם להעדפה אישית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE