הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרב מברוקלין שהסתתר במשך עשור בישראל - הופיע בביהמ"ש בניו יורק
בעודו אזוק לחגורה הכרוכה סביב מותניו, גרשון קרנזר בן ה-67 לא אמר מילה בדיון בבית המשפט העליון בדבר האשמות נגדו על התעללות מינית של שתי קטינות קרובות משפחה

אחרי עשר שנים בהן הסתתר בישראל - רב מברוקלין ולשעבר מנהל ישיבה הופיע בבית משפט בניו יורק באשמת תקיפה מינית של שתי קרובות משפחה שהיו קטינות. 

גרשון קרנזר בן ה-67 הופיע ביום שני בפני השופטת ג'יל קונוויזר בבית המשפט העליון בברוקלין, כאשר הוא אזוק לחגורה הכרוכה סביב מותניו, והוא לא פצה פה לאורך כל הדיון. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: הדיילי מייל)

 

קרנזר הוא אב ל-14 ילדים ונשוי לבת דודתו הראשונה, והוא מואשם בהטרדה של ילדה בגיל 8 החל מאוגוסט 1996 ועד פברואר 2003. הוא חשוד גם בהתעללות מינית של ילדה נוספת, ממרץ 2001 ועד ספטמבר 2002, כאשר היא הייתה בת 11. 

בן ה-67 מואשם כי התעלל מינית ביחד עם שלושה מבניו, כולל אחד מהם שהיה רק בן 15. אותם ילדים מואשמים גם הם בהתעללות בקרובי משפחה אחרים.

קרנזר היה מייסד ומנהל ישיבת 'תהילה לדויד' בברוקלין - אך התפטר מתפקידו כאשר הועלו ההאשמות נגדו בשנת 2010. לאחר מכן הוא ברח לישראל ביחד עם אחד מבניו, אשר, שהוא עיוור לחלוטין. 

בן ה-67 שינה את שמו והצליח להתחמק מהרשויות עד ינואר 2020, אז משטרת ישראל איתרה אותו ועצרה אותו. 

הוא הוסגר לארצות הברית ומאז הוא מוחזק בבית הכלא, והוא הופיע לראשונה בביהמ"ש העליון בברוקלין במרץ 2021, והואשם בסעיפי תקיפה מינית של ילד, אקט מיני פלילי והתעללות מינית. 

ארגון בשם Jewish Community Watch, הפועל למאבק בהתעללות מינית בילדים בתוך הקהילה היהודית האורתודוקסית, אמר בעת מעצרו כי חברי הארגון נחרדים מהשנים הארוכות שלקח להגיע לצדק. 

"היינו בהלם מהתהליך הנרוא והממושך שהקורבנות נאלצו לסבול, כאשר כל הזמן הן מתמודדות עם הכשה ואמביוולנטיות מצד רבים כל כך בקהילה שלהם… לרשויות גם בארה"ב וגם בישראל יש הרבה תשובות לתת, בכך שהם אפשרו לתיק הזה להימשך כל כך הרבה זמן".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE