הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מצלמת מעקב ממשלתית בכל בית? כמעט שליש מדור ה--Z דווקא בעד
נראה שהתסריט האורווליאני מוצא חן בעיני לפחות 29% מבני הדור הצעיר בארה"ב, גם אחוזים רבים מבני דור המילניום (בין גילאי 30 ל-44) תומכים...

כמעט שליש מבני דור ה-Z אומרים שהם יהיו בסדר גמור עם מצלמות מעקב ממשלתיות בכל בית במסווה של הפחתת אלימות במשפחה ופעילות בלתי חוקית אחרת.

"האם אתם בעד או נגד כך שהממשלה תתקין מצלמות מעקב בכל משק בית כדי להפחית אלימות במשפחה, התעללות ופעילות בלתי חוקית אחרת?" שאל סקר חדש ממכון קאטו - מתוך התשובות, 29% מבני 18-29 ענו שכן. בשנת 1791, הפילוסוף התועלתני ג'רמי בנת'ם הציע לבנות "פנופטיקון" שבו ניתן לפקח על התנהגותם של אנשים בכל עת - אך הפנופטיקון של בנת'ם נועד להיות בתוך כלא - נראה שפלח נכבד מדור ה-Z רוצה לקרוא לזה בית.

כשמדובר בקבוצות גיל אחרות, 20% מבני המילניום (בין הגילאים 30 ל-44) רוצים גם שהממשלה תצפה בהם. לאחר מכן, נראה שהחוכמה מתחילה להתגבר מכיוון שרק 6% מהאמריקאים בני 45 ומעלה הרגישו "בסדר" עם מעקב ממשלתי בכל בית. בחלוקה לפי עמדות פוליטיות, 19% מהליברלים ו-18% מאנשי המרכז הסכימו שהממשלה צריכה לפקח על חיי היומיום שלנו למען ביטחוננו, בעוד שרק 11% מאלה שמזדהים כשמרנים, שמרנים מאוד או ליברלים מאוד הסכימו עם עמדה זו - אכן, נראה כי מדובר בסוגיית "פרסה" המאחדת את שני קצוות של הקשת הפוליטית.

ואכן, נראה כי דווקא לאמצע הקשת הפוליטית יש את האתיקה של המשטרה החשאית המזרח-גרמנית הישנה - או הק.ג.ב. אולי זה לא מפתיע בהתחשב באופן שבו מוסדות ליברליים מכובדים מנהלים את עצמם כיום.. החל מהקמפוסים של ליגת הקיסוס (Ivy league) ועד לתעשיית ההוצאה לאור, ופייסבוק, ישנה תחושה אורווליאנית של חירום תמידי, פחד לא הגיוני שמידע מוטעה ודיבורי שטנה יכריעו את החברה אלא אם כל אמירה תהיה נתונה לביקורת צנזורה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בתוך כך, בחלוקה לפי גזע, 33% מהאמריקאים השחורים אמרו שהם בסדר עם מעקב ממשלתי בביתם.

כך גם 25% מההיספנים.

רק 11% מהלבנים ו-9% מהאסייתים בהתאמה אמרו שהם בסדר עם דבר זה.

השאלה נשאלה כחלק מהסקר של מכון קאטו על עמדות של אמריקאים לגבי הסיכוי של אימוץ 'מטבע דיגיטלי של בנק מרכזי' (CBDC)

מה שמעניין בזה הוא ש-53% מהאמריקאים שתומכים ב-CBDC תומכים גם במצלמות מעקב בבית.

יש לציין כי אמריקאים שתומכים ב-CBDC בלטו באופן החיובי שבו הם חושבים על מצלמות מעקב.

רוב (53%) מהאמריקאים שתומכים ב-CBDC תומכים בהתקנת מצלמות מעקב כדי להפחית התעללות ופעילות בלתי חוקית אחרת.

זה מצביע על כך שחלק מהפסיכולוגיה שמאחורי התמיכה ב-CBDC נובעת מרמת נוחות מעל הממוצע עם מעט אוטונומיה אישית ומעט פרטיות למען סדר וביטחון חברתי.

יתרה מכך, אלה שרואים בחיוב את הפדרל ריזרב נוטים יותר לתמוך ב-CBDC.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE