הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנסיך הארי מספר: "כששמעתי שאבי הביולוגי הוא ג'יימס יואיט, האמנתי"
הדוכס המלכותי התייצב לאחרונה על דוכן העדים ולא חסך בביקורות כלפי הממשלה הבריטית. "היא בשפל שלה", אמר ואף האשים את התקשורת בהתנהגות עוינת. עוד טען הארי כי בניגוד לשמועות, אימו ניהלה רומן עם ג'יימס יואיט רק לאחר שנולד

הנסיך הארי התייצב אמש בבית המשפט בלונדון ויצא במתקפה יוצאת דופן על הממשלה, התייחס לשמועות לפיהן הוא נולד בעקבות רומן שניהלה אימו הנסיכה דיאנה עם ג'יימס יואיט, ואף כינה את פול בורל, שהיה העוזר האישי של דיאנה, דו פרצופי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הארי, החמישי בתור לכס המלכות, הפך לבן המלוכה הראשון מזה 132 שנה שהעיד בבית המשפט, במהלך תביעה המתנהלת נגד קבוצת התקשורת MGN - המוציאה לאור של "דיילי מירור", "סאנדיי מירור" ו"סאנדיי פיפל". כזכור, כי הארי החל את המשפט ברגל שמאל, לאחר שהכעיס את השופט כשפספס את היום הראשון של המשפט מכיוון שנשאר בלוס אנג'לס לחגיגות יום הולדתה של בתו ליליבת.

בתחילה נשאל הנסיך על ידי עורך הדין שלו, דיוויד שרבורן, האם הוא מאשר שיפנו אליו בתור "הנסיך הארי" ולאחר שענה בחיוב, אמר כי כי רצונו העיקרי הוא להציל את מקצוע העיתונות. לאחר מכן שאל את חבר המושבעים: "כמה דם עוד יכתים את אצבעותיהם המקלידות לפני שמישהו יעצור את הטירוף הזה?".

הארי חזר על טענותיו כי הוא ואימו סבלו מריגול מצד כלי התקשורת והאשים אותם בכך שהפרידו בינו לבין בת זוגו לשעבר צ'לסי דייווי, שלטענתו נפרדה ממנו מכיוון שהבינה ש"החיים המלכותיים הם לא בשבילה" - מה שהכעיס אותו מאוד באותה התקופה.

"חוויתי עוינות מהעיתונות מאז שנולדתי", הכריז הארי, וכשנשאל אם הוא חושב שהעוינות הזו התבטאה בשיטות לא חוקיות שבה השתמשה התקשורת, ענה: "כן. השיטות האלה הוסתרו ממני ומכולם. זה זעזע אותי".

עוד אמר כי "ברמה הלאומית, נכון לעכשיו, המדינה שלנו נשפטת ברחבי העולם לפי מצב העיתונות והממשלה שלנו. שניהם, אני מאמין, נמצאים בשפל". הארי לא הרחיב מדוע לדעתו הממשלה נמצאת במצב הזה, אך טען: "הדמוקרטיה נכשלת כשהעיתונות לא מצליחה לבחון את הממשלה באחריות ובמקום זאת נכנסת לכולם למיטה. אולי אין לי תפקיד בממלכה אבל כחבר במלוכה הבריטית וכחייל המקיים ערכים חשובים אני מרגיש שיש לי את האחריות לחשוף את הפעילות הפלילית הזו בשם האינטרס הציבורי".

במהלך עדותו סיפר הארי כי בצעירותו שמע סיפורים "אכזריים" על כך שאביו האמיתי הוא קצין בכיר בצבא הבריטי בשם הוא ג'יימס יואיט, איתו ניהלה אימו המנוחה רומן. "הייתי בן 18 כששמעתי לראשונה את השמועה שאבי הביולוגי הוא ג'יימס, אדם שאימי ניהלה איתו מערכת יחסים לאחר שנולדתי. בתקופה שבה הכתבות האלה פורסמו, לא ידעתי שאמי פגשה את יואיט רק לאחר שנולדתי - זה משהו שהבנתי רק כשהייתי בן 30. בגיל 18, שש שנים לאחר שאיבדתי את אמי, הרגשתי שהסיפורים האלה אמיתיים והם מאוד הזיקו לי. הם היו פוגעניים, אכזריים ומרושעים. האם התקשורת בעצם רצתה להכניס ספק לתודעת הציבור כדי שאודח ממשפחת המלוכה?".

לבסוף, הנסיך הארי לא פסח גם על עוזרה האישי של אימו המנוחה, פול בורל, וכינה אותו "דו פרצופי". בורל, שעמד לאחרונה למשפט בעקבות מכירה של ציוד אישי של הנסיכה המנוחה, התבקש על ידי הנסיך וויליאם לפגוש אותו - אך המפגש מעולם לא יצא לפועל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE