הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צונן, טעים וקר: יום גלידת השוקולד הבינלאומי
כשזה מגיע לגלידה, הטעם הפופולרי והאהוב ביותר בעולם הוא הוניל, אבל מאז שהאיטלקים הקפיאו שוקו חם בשנת 1692, גלידת שוקולד היא ללא ספק מתחרה צמודה במיוחד. כיום ניתן למצוא מאות סוגים שונים של גלידת שוקולד, ולכבוד היום החגיגי, הנה שלושה

מי לא אוהב שוקולד? וכשמדובר על גלידת שוקולד, נראה שאין בכלל שאלות. לכבוד יום גלידת השוקולד הבינלאומי מצאנו שלושה מתכונים פשוטים וטעימים לגלידה ביתית מושלמת, ויש גם מתכון אחד טבעוני.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גלידת שוקולד ביתית וקלה להכנה 

המצרכים:

2  מכלים (500 מ"ל) שמנת מתוקה 

 פחית (400 גרם) חלב מרוכז 

4 כפות אבקת קקאו 

שלושת רבעי כוס שוקולד צ'יפס

הוראות הכנה: 

מקציפים במיקסר את השמנת המתוקה עד לקבלת קצפת יציבה. מוסיפים את החלב המרוכז ואבקת הקקאו ומקציפים עוד כחצי דקה עד לקבלת מרקם חלק. מוסיפים שוקולד צ'יפס ומערבבים בכף עץ עד לפיזור אחיד. יוצקים לקופסה אטומה ומעבירים למקפיא ל-6 שעות לפחות.

גלידת שוקולד-קפה עם קרמל

מצרכים:

פחיתחלב מרוכז ממותק

2 כפות קפה נמס מגורען או באבקה

2 כוסות שמנת מתוקה 38% (500 מ"ל)

קורט מלח

כוסשוקולד מריר קצוץ

לרוטב טופי קרמל:

כוס סוכר לבן

קופסא שמנת מתוקה (250 מ"ל) בטמפ' החדר

מקל וניל (או כפית תמצית וניל איכותית)

100 גרם חמאה

הכנת הגלידה: מערבבים יחד בקערה את השמנת עם הקפה עד להמסתו. במיקסר עם וו הקצפה, מקציפים את השמנת המתוקה עם הקפה ומעט מלח, עד שהיא יציבה. שופכים את החלב המרוכז לקערה נוספת ובעזרת מרית מקפלים את השמנת המוקצפת אל תוך קערת החלב המרוכז, עד שהמסה אחידה. מקפלים פנימה את השוקולד הקצוץ ומעבירים לתבנית אינגליש קייק מרופדת בניילון נצמד. עוטפים היטב בניילון ומקפיאים לפחות 6 שעות. ניתן לשמור במקפיא עד חודש.

לרוטב - מכינים קרמל יבש מהסוכר: לתוך סיר יבש לחלוטין על אש בינונית שופכים את הסוכר. לא מערבבים עד שמתחיל להיווצר קרמל והסוכר נמס ומשנה את צבעו לענברי. ברגע הזה מתחילים לערבב כדי שלא ישרף ומוסיפים לאט לאט את השמנת, עדיף בטמפ' החדר. מנמיכים את האש ומערבבים תוך שהמסה מבעבעת עד לקבלת מסה אחידה, וכל הסוכר נמס וללא גושי קרמל. מוסיפים את הווניל ומערבבים עוד כ-5 דקות לצמצום.

מעבירים לכלי או קערה חסינת חום ונותנים לרוטב להתקרר עד כ-60 מעלות (או מעל חום גוף אבל לא רותח). בשלב הזה, מוסיפים את החמאה בקוביות ומערבבים היטב עד שהיא נטמעת, חשוב לשים לב שהמסה לא תישבר.אפשר לאחסן את הרוטב בכלי במקרר, לפני השימוש, ממיסים מעל בין מארי - סיר עם מים רותחים, ומוזגים על הגלידה כשהרוטב נוזלי אך יציב ולא רותח.

גלידת שוקולד ובראוניז טבעונית משוגעת

מצרכים:

1/2 1 כוסות (360 גרם) קרם קוקוס

1 כוס – פחות 2 כפות (180 גרם) סוכר

1/2 כוס (70 גרם) קקאו

קורט מלח

כפית תמצית וניל

1/2 1 כוסות (360 גרם) חלב צמחי

170 גרם שוקולד

בראוניז

הוראות הכנה: 

להרתיח בסיר את כל המרכיבים (החלב והשוקולד) תוך ערבוב מתמיד.  לאחר הרתיחה להורידאת הסיר מהאש, ולהוסיף את השוקולד. לערבב עד שכולו נמס פנימה. להוסיף כוס חלב ולערבב עם בלנדר מוט עד שהכל אחיד ומוקצף (כלומר אוורירי ותפוח, זה עדין נוזלי). אם יש לך מכונת גלידה- צריך לקרר את הבלילה למהלך הלילה (או לכמה שעות טובות להתייצבות), ולמחרת להעביר למכונת הגלידה, להוציא את הגלידה לקופסה ולערבב פנימה את חתיכות הבראוניז- באיזה כמות שתרצו, וזהו. אם אין, אז צריך לשים את הקופסה בפריזר ולהמשיך בשלבים. אחרי שעה של הקפאה, כשהתערובת מתחילה לקפוא בצדדים, ערבבו היטב את הכל והחזירו לפריזר. המשיכו כך כל חצי שעה לפחות עוד 3 פעמים. פעם האחרונה ערבבו פנימה את הבראוניז. בתיאבון!

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE