הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״לא לריב״, יש כרטיסים לכולם!
הקומדיה הפרועה של גור קורן, אז, בקאמרי בישראל, זוכה להפקה מחודשת וטובה בתיאטרון היהודי עברי בלוס אנג'לס • הקהל צחק, חיבק ובעיקר היה ביחד • לכו לראות

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


״מאני מאני מאני, מאסט בי פאני״, שרה להקת אבבא האגדית; לא תמיד, לפחות לא במחזה ״לא לריב״, קומדיה מאת גור קורן, שזכתה להפקה מחודשת גרסת 2023, בחסות ה- Jewish Hebrew Stage בלוס אנג׳לס, בימוי והפקה: אורי טייאר (דינור).שלושה אחים מגיעים למשרד עורכי דין כדי לגלות את צוואתו האחרונה של אביהם המנוח ונדהמים לשמוע שאת דירת ארבעת החדרים הגדולה בפתח תקווה אותה פיללו לקבל, הוריש האב דווקא לנערת ליווי.
מכאן, יוצאים השלושה למסע החזרת הנכס לידהם כשבדרך מכשולים רבים, מריבות, העלאת זכרונות מהעבר, הסתרת פרטים אישיים על חייהם וגם, סוד אחד גדול שישנה את חייהם לתמיד.
שלוש האחים שונים לגמרי באופי ואורח חייהם. איילת (טלי מלילי) אם חד הורית שמגדלת את ילדיה בגפה לאחר שבעלה הפסיק לשלם מזונות. העול הכלכלי כבד עליה והיא מגיעה למשרד עורך הדין באוטובוס, בעוד אחיה, גור, (יורם נחום) כוכב ילדים מצליח בשם ״גור התמרור״ נהנה מהצלחה כלכלית גדולה, מחנה את מכונית הטסלה שלו בראוותנות במקום אסור לחניה. הוא מתהלך בטווסיות ומתלונן ללא הפסקה למרות חייו הנוחים.
הצלע השלישית הוא סלע (יוסי זגורי), על הנייר האח הבכור, אך זה שאף פעם לא שם. סטלן שמסתובב בעולם, ובזמן הלוויה של אביו יצא לסדנת חיבוקים באקוודור, וחלומו הגדול היה לפתוח חנות יוגורט עיזים וזעתר.
במשרדו של עורך הדין ביטון (יובל פלמון) הכאוס משתולל, האחרון מאחר לפגישה בעקבות ביקור אצל רופא, מזכירותיו האישיות רוית ורונית -שתי אחיות תאומות (אותן מגלמת אליזה נזירי) עסוות בשיחת אחיות מלאת רכילות עסיסית והכנות לקראת ארוחות שבת וחג עתידיות, והבלאגן חוגג.

אורי טייכר דינור במאית ההצגה עם השחקן מייק בורשטיין

לאחר הבשורה על כך שאיבדו את דירת הירושה, יוצאים השלושה למאבק מוחות מול נערת הליווי, יפית אטיאס (עדית תדמור בן צבי) כשהם רוקמים תוכנית לקבל את מה שאמור היה להיות שלהם.
״לא לריב״, בגירסה המקורית שהוצגה בתיאטרון הקאמרי בישראל, זכתה לביקורת בינוניות פלוס. אך גרסת התיאטרון המקומי שלנו עושה עימה חסד. בימוי מצויין של אורי שהפיחה בה חיים מחדש.
גם ליהוק השחקנים עם כל מגבלותיו של תיאטרון מקומי עבר בהצלחה. שילובם של שחקנים מנוסים כדוגמת יורם נחום הותיק (רמה אחת מעל כולם), ויובל פלמון המצוין שנכנס נפלא לתפקיד עורך הדין ביטון והרבה להצחיק את הקהל. השניים איזנו ותמכו בצלעות יותר חדשות על הבמה כדוגמת עידית תדמור שחוסר נסיונה הבימתי הורגש, אך עם זאת, ידעה להביא רגישות לתפקיד לא פשוט, וזכתה לסימפטיה רבה מהקהל.
״לא לריב״, גרסת אל איי, היא קומדיה מאוזנת שמחזיקה את הקהל סקרן לכל אורכה, משעשעת ומצחיקה לפרקים. בהחלט ערב חוויתי מהנה ששווה להגיע אליו.
האולם ב- Theatre West היה מלא מפה לפה בדמויות מוכרות בקהילה הישראלית והיהודית, ביניהם שחקן העבר מייק בורשטיין, הפילנתרופ אדם מילשטיין, מאיר פניגשטיין יוצא להקת כוורת ומייסד פסטיבל הסרטים הישראלי בלוס אנג'לס, בכירי ארגון ה- IAC ועוד רבים וטובים, כמו גם תומכים וספונסרים ששמותיהם רבים כדי למנות.
אורי דינור וצוות התיאטרון The Jewish Hebrew Stage הוכיחו השבוע כי בהחלט יש, כדאי ואפילו חובה להשקיע ולתמוך בפרוייקט הכל כך חשוב הזה, שקודם כל מספר סיפור של קהילה, כזו, שאוהבת תיאטרון ותרבות בעברית.
ההצגה ״לא לריב״ תרוץ עד יוני 19.


רכישת כרטיסים:
טלי ספיר קסטלמן - 310.557.6425
ורד כהן- 303.907.6069

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE