הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דעה: נתניהו כבר לא כשיר מנטלית לנהל מדינה
הדמיון האמיתי בין נתניהו ומעריציו, הוא שהם בשולי הציונות משום שהם מתבוננים בה ולא פועלים בה, וכאשר פועלים הם - עושים הם זאת בלי מושג ירוק לגבי מקומם האמיתי בה

ולפתע עלה בראשי, הייתכן והוא חושב שעבודתו נעשית נאמנה? אולי הוא באמת סבור ומאמין שהתקפלות לאורך כל גזרה, תרבותית, דתית, ערכית, חברתית, ביטחונית, מדינית, וקפיאה על שמרי הצנטרליזם המפא"יניקי בנושאי כלכלה - טובים?.
בלא שיפוטיות תהיתי לעצמי, אם כך - הוא מוכרח להמשיך! ואם לא? האם יעשה משהו לתקן?.
בתוך כך, לראשונה רציתי לשאול אותו - "ואיזה ציון היית נותן לעצמך אדוני רה"מ"?.

ולא, לא לפי איזה ספר היסטוריה רומית שאתה מפגין עצמך קורא במליאה, אלא לפי ספרי ההיסטוריה של היהודים, של הציונות.

כהיסטוריון שאת עיקר העשור האחרון העביר בתיקי ארכיון המדינה, אני סבור שהציון שהיית מקבל מדב"ג, גולדה, בגין או שמיר הוא כנראה 0 בין השנים 2013-2023. אך למזלך אתה יודע, אנשיך מאמינים בך. גם אם אף אחד מהם לא בדק במה בדיוק אתה מאמין.

זה משעשע, כיצד כפירה יכולה להפוך לאמונה. כיצד יהודים מאמינים באתאיסט.

כמו שהסביר לי אברך חכם, נתניהו חולה במחלת בני שאול (הפכפכות וחוסר נטילת אחריות) במדינה ההולכת ומתרוקנת מאנשי אמת שיעמידוהו על כך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשונה מאחרים שידעו להפריד בין עצמם למדינה עבור הפרספקטיבה הנצרכת לאמידת רמת התפקוד והפונקציונליות של מעשיהם - אצל נתניהו, יכולת הבחנה זו אבדה לאחר הדחק הטראומטי של מערכת הבחירות הסוערת ב-2015 - חווית האימה של אפשרות איבוד מראית העין של השלטון ממנו נהנה - נצרפה בנפשו. מעת איבד פרספקטיבה זו, היחס אליו כמנהיג, מטופש. שכן אדם המבצע אינטקלטואליזציה במסגרתה הוא הוזה חיבור אינטרינזי בין תופעה שהיתה עוצמתית לפניו מאשר אחריו, בין המדינה אותה הוא (לא) מנהל ואשר דרדר באופן מובנה בתחום הגיאוגרפיה, דמוגרפיה, ביטחון שדה - לא רק הוזה פאר אקסלנס, אלא ניתוחו ההיסטורי את התופעה שבה הוא כשל מעיד רבות על מצבו השכלי.

זו גם הסיבה, שאיננו כשיר מנטלית לכהן כראש ממשלה בתקופה כה רגישה ופריכה ברמה הביטחונית - אליה הוא עצמו הוביל אותנו.

במילים אחרות הוא כושל קוגנטיבית להעריך את המסגרת בתוכה הוא פועל בצורה אמינה, או את השלכותיו על אותה המסגרת.

מכאן הדמיון האמיתי בין נתניהו ומעריציו, הם בשולי הציונות משום שהם מתבוננים בה ולא פועלים בה, וכאשר פועלים הם - עושים הם זאת בלי מושג ירוק לגבי מקומם האמיתי בה.

בהתבוננותם המנותקת מעשייה גשמית ציונית, מקווי מתאר ברורים, מאידאולוגיה מעשית, הם הופכים לקלישאה של יהודי גלותי שאינו מסוגל להבין את נפש הלאום הצרפתית או הגרמנית, ומתעקש בכל זאת כי הוא יותר גרמני מבטהובן, או יותר צרפתי מרוסו. 

או במקרה הנ''ל כושלים להבין את הישראליות, מחוץ לרובריקות הממלכתיות שיצרו עבורם מפא"י אך מתעקשים שהם יותר ציונים מבוני המדינה וילדיהם - אותי כימני זה מצחיק.

במובן מסוים עדיף היהודי הגלותי שביקש להידמות לגוי, המתבולל, שבאופן מודע ביקש לדחוף לשינוי כלשהו לטוב ולרע, מאשר הליכוד המהווה רק טפיל על עבודת הדתיים והשמאל בבניין הלאום והעם.

מילא היתה הכרה זו מאפיינת את האיש וחסידיו. 

אך לא.

אין שום רפלקציה.

אולי צדק הפסיכיאטר הבכיר שחיבר מאמר עם אסא כשר אודות עריצות הקורונה הישראלית כשכינה את התופעה הביביסטית "כת", הוא אף ציין כי הבנה שלמה של התופעה נוכל לקבל רק ברטרוספקטיבה בעוד כ-15 / 20 שנה.

לפחות יש לנו כבר כמה כיוונים.

98% לא
2% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE