הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס על המפה: שני אוטובוסים מלאים במהגרים הגיעו מטקסס
אחרי שגרג אבוט טען שהוא בסה"כ נענה לבקשתם של המהגרים להגיע לאל.איי, ראשת העיר קרן באס אמרה שמדובר ב"תעלול נתעב" והדגישה שהעיר "תתייחס לכולם בכבוד וחמלה"

שני אוטובוסים שיצאו מטקסס ועליהם עשרות מהגרים, הגיעו ביום רביעי ללוס אנג'לס וגררו ביקורת נוקבת מצד ראשת העיר, קארן באס, שאמרה כי מדובר ב"תעלול נתעב" מצד המושל הרפובליקני של מדינת הכוכב הבודד.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, כ-40 מהגרים מאמריקה הלטינית ומהאיטי ירדו משני אוטובוסים והובלו לכיוון הכנסייה הקרואטית של סנט אנתוני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: טוויטר, פוקס ניוז)

 

מושל טקסס, גרג אבוט, פרסם הצהרה והתעקש כי פקידי המדינה שולחים את המהגרים לאן שהם רוצים להגיע, וציין כי לוס אנג'לס היא "עיר מקלט שהכריזה כך על עצמה". 

"ערי הגבול הקטנות של טקסס נותרו המומות ומוצפות על ידי אלפי האנשים שחוצים באופן בלתי חוקי ממקסיקו אל טקסס, זאת בגלל סירובו של הנשיא ביידן לאבטח את הגבול", אמר אבוט הרפובליקני, והוסיף:

"לוס אנג'לס היא עיר מרכזית שמהגרים מבקשים להגיע אליה, במיוחד כעת, כשמנהיגי העיר אישרו והצהירו כי מדובר בעיר מקלט… קהילות הגבול שלנו נמצאות בקו החזית של משבר הגבול שיצר הנשיא ביידן, וטקסס תמשיך לספק את ההקלה הנחוצה הזו עד שהנשיא יתקדם ויעשה את העבודה שלו לאבטח את הגבול".

ראשת העיר של אל.איי, באס, תקפה את אבוט והאשימה אותו במשחק פוליטי: "זה תעלול נתעב מצד פקיד אמריקאי שמשתמש בבני אדם כחיילים במשחקים הפוליטיים הזולים שלו" 

באס אמרה שלוס אנג'לס הייתה מוכנה לעשרות המהגרים שהגיעו, כאשר שירות ניהול החירום, המשטרה, מחלקת כיבוי האש וסוכנויות אחרות ידעו על האוטובוסים. 

 

(צילום: טוויטר, פוקס ניוז)

 

"לוס אנג'לס היא לא עיר שמונעת על ידי שנאה או פחד, ואנחנו בהחלט לא נסחף או נתרגש מפוליטיקאים קטנים שמשחקים בחיי אדם… אנחנו עיר השואפת להתייחס לכל האנשים בכבוד ובחמלה", הוסיפה. 

כאמור, המהגרים הובלו תחילה אל הכנסייה - אך הם צפויים לעבור בסופו של דבר למקלטים השונים בעיר. זאת אחרי שמועצת העיר אישרה לאחרונה חקיקה שתהפוך את לוס אנג'לס ל"עיר מקלט". 

לפני כשנה אבוט פתח ב'מבצע הכוכב הבודד' במסגרתו הוא שלח אלפי מהגרים לאזורי מטרו גדולים ברחבי ארצות הברית כדי להקל על העומס בטקסס וכדי להדגיש את משבר הגבול. עד כה, ניו יורק, וושינגטון הבירה ושיקגו קיבלו עשרות אלפים.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE