הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטודנטית אנטישמית מקליפורניה ניצלה את הבמה - ותקפה את ישראל
טקס סיום הלימודים במכללה הקהילתית אל קמינו קיבל תפנית מרגיזה - כאשר צעירה פלסטינית שסיימה את לימודיה עלתה לבמה ואמרה: "ישראל מענה והורגת פלסטינים - ברגע זה ממש"

סטודנטית בקולג' בקליפורניה ניצלה את הבמה שניתנה לה כדי להשמיע התבטאויות אנטישמיות מעוררות זעם. 

ג'אנה אבולבאן בת ה-18, פלסטינית אשר נולדה בירדן ועברה לארצות הברית כאשר הייתה בת 12, קיבלה שתי דקות שלמות כדי לשאת דברים בטקס סיום הלימודים של המכללה הציבורית אל קמינו בטורנס, קליפורניה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אני מעניקה את סיום הלימודים שלי לכל הפלסטינים שאיבדו את החיים שלהם ולאלו אשר ממשיכים לאבד את חייהם מדי יום בגלל מדינת האפרטהייד ישראל אשר מדכאת, הורגת ומענה פלסטינים ברגעים אלו ממש", אמרה אבולבאן לאלפי הסטודנטים שישבו בקהל.

מכללת אל קמינו פרסמה תמונה של אבולבאן, והוסיפה את הציטוט הבא: "אם היו אומרים לי לפני 7 שנים, כפליטה פלסטינית בצעדיה הראשונים במדינה הזאת, שיום אחד אני אעמוד על הבמה הזאת - לא הייתי מאמינה. אני אסירת תודה על שהגעתי לנקודה הזו". 

אם זאת, המוסד האקדמי לא הזכיר את דבריה נגד ישראל. 

אחד הסטודנטים היהודים במכללה הציבורית אמר ל'ניו יורק פוסט' כי הנאום של אבולבאן "בהחלט גרמו לטקס הסיום שלי להיות חמוץ" והסביר כי דבריה גרמו לו להרגיש מבודל. "חלק ממני ממש רצה לעזוב את המקום. זה פשוט לא התאים לנאום כזה". 

סטודנטית אחרת אמרה לתקשורת: "כל מי שדיברתי איתו, כעס על הדברים שנאמרו". זאת על אף מספר מחיאות כפיים נלהבות שנשמעו מכמה מהסטודנטים בקהל. 

אחיה של אבולבאן, אוסאיד, אמר ל'פוסט' כי הוא מחזק את ההערות "הנפלאות" של אחותו: "היא אמרה את מה שכולם רוצים להגיד אבל לא נתנו להם הזדמנות. היא הציגה בדיוק את מה שקורה. שהישראלים מנסים להיות הטובים, אבל הם למעשה כובשים, הורגים אנשים".

 מנכלית ארגון StopAntisemitismNow, ליאורה רז, תקפה: "חייב להטיל אחריות על מי שנתן אור ירוק לנאום השנאה הזה שהשמיץ את המדינה היהודית היחידה בעולם". 

אך המפקחת ברנדה ת'מס אמרה בהצהרה ביום רביעי כי נאומה של אבולבאן "לא אושר על ידי בכירי מכללת אל קמינו ואינו משקף את הערכים וההשקפות של בית הספר". 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE