הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"העולם התהפך": בכיר בניו יורק תוקף את העירייה - שהציבה מכונה לאספקת סמים
מפקד המשטרה לשעבר הזדעזע מהמכונות האוטומטיות המספקות בין היתר מקטרות קראק בחינם, ואמר כי המהלך רק יחמיר את משבר הסמים: "מדיניות שמעודדת את המשך השימוש"

בכיר לשעבר במשטרת ניו יורק תקף את העיר שהציבה מכונה אוטומטית המספקת מקטרות קראק בחינם ונרקאן - תרופה שנועדה לאזן את ההשפעה של מנת יתר מאופיואידים, כמו פנטניל. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

פקידי הבריאות של התפוח הגדול חשפו מוקדם יותר החודש את המכשיר בשווי 11,000 דולר שהוצב בבראונסוויל, ברוקלין, כדי לתת לתושבים אספקה של אביזרי סמים נקיים ותקינים, כמו גם ערכות לבדיקת פנטניל וקונדומים.

כעת, העירייה מתכננת להציב מכונות אוטומטיות נוספות בשכונות שבהן יש מספר גבוה של נרקומנים.

מי שמתנגד למהלך הוא מפקד משטרת ניו יורק לשעבר, ביל ברטון, שאמר ביום ראשון כי זה "עולם הפוך" שכן המכונה האוטומטית מאפשרת לאנשים להמשיך להשתמש בסמים במקום להתנקות. 

"במקום לנסות להרחיק אנשים מסמים, יש לנו עכשיו מדיניות שבה יש לנו מכונות אוטומטיות כדי לעודד את אותם אנשים להמשיך להשתמש בסמים", אמר ברטון. "אנחנו הופכים את זה לבטוח יותר עבור משתמשי הסמים, כדי שיוכלו לבלות את שארית חייהם בלי לנסות לצאת מהסמים".

ברטון בטוח שהמכונות הללו יעודדו את הנרקומנים להשתמש בסמים קשים יותר, והסביר: "מה קורה כשאתה ממשיך לקחת סמים? אתה רוצה את השיא הבא. סיימת עם מריחואנה, ועכשיו להרואין. זו הבעיה בהתמכרות. אף פעם אין מספיק סמים, אך פעם אין מספיק סטלה".

 

(צילום: Getty Images)

 

מנגד, נציב הבריאות של העירייה, אשווין ואסן, אמר שהמכונה האוטומטית תעזור לתושבי ניו יורק להישאר בטוחים יותר: "אנחנו בעיצומו של משבר מנות יתר בעיר שלנו, שלוקח מאיתנו את בחורי ניו יורק כל שלוש שעות ומהווה גורם מרכזי לירידה בתוחלת החיים בעיר".

"אבל אנחנו נמשיך להילחם כדי לשמור על החיים של השכנים והיקרים לנו, בחמלה ובפעולה. לא נשאיר אבן על כנה עד שנהפוך את המגמה הקשה של מקרי מוות הקשורים לאופיואידים בעיר שלנו".

המכונה בבראונסוויל התרוקנה פחות מ-24 שעות לאחר שנחשפה על ידי הגורמים הרשמיים של העיר, וביום למחרת כבר התמלאה שוב.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE