הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרום קליפורניה בטווח הפגיעה: אפקט הוריקן הילרי צפוי להכות בסוף השבוע
השירות המטאורולוגי מזהיר מפני גשמים כבדים, רוחות חזקות והצפות באזור רבים ברחבי מדינת הזהב. הסופה אמנם צפוייה להיחלש אך בהחלט אמורה להיות מורגשת מיום שבת ועד ליום שני

סופות טרופיות לא מהוות נוף מוכר במדינת קליפורניה אולם אחת כזאת שמתקרבת לאזור החוף הפסיפי של מקסיקו, עלולה להיות מורגש במדינת הזהב.

עד מחר אמורה סופת הילרי לגדול עד למימדי הוריקן ובהמשך לחצות את אזור באחה קליפורניה במקסיקו, כך לפי מרכז ההוריקנים הלאומי.

למרות שהצפי הוא שהילרי תיחלש עם הגיעה לבאחה, היא עדיין עשויה להיות מורגשת בדמות גשם מסיבי והצפות באזור דרום קליפורניה אשר נכון לעכשיו נמצא במסלולה הפוטנציאלי. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 הילרי מגבירה נוכחות כרגע סביב חופי מקסיקו

"הסבירות ממשיכה לגבור בנוגע לגשם כבד והשפעותיו ברחבי אזור דרום קליפורניה מיום שבת ועד שני", נמסר בהודעת המרכז המטאורולוגי הלאומי.

כזכור, אפקט דומה הורגש בשנה שעברה כאשר סופת קאיי הביאה עימה גשמים כבדים, רוחות והצפות לאזור.

הפעם האחרונה שהוריקן של ממש היכה במדינת קליפורניה התרחשה בסן דייגו בשנת 1858, אז הסופה הטרומית שהוגדרה בקטגוריה בדרגה 1 השתוללה באזור החוף עם רוחות במהירות של 80 מייל לשעה והצפות.

סופה טרופית אחרת שאמנם לא הפכה להוריקן אך הייתה קטלנית במיוחד היכתה בשנת 1939 בגבולות סן דייגו ולונג ביץ' וגבתה את חייהם של 45 תושבים.

 

עץ שקרס וחסם כביש ראשי בטולסה, אוקלהומה

לפני כחודשיים היכו סופות רעמים חזקות במיוחד ברחבי דרום ארצות הברית וגרמו ל-600 אלף בתים להישאר ללא חשמל. במשך כשבועיים התקבלו אז דיווחים על מזג אוויר חריג במדינות הדרום, ביניהן פלורידה, ג'ורג'יה, מיסיסיפי, לואיזיאנה, ארקנסו, טנסי, טקסס ואוקלהומה.

נזקים רבים התרחשו בזמן הסופה כתוצאה מקריסת עצים ועמודי חשמל. בנמל התעופה של טולסה דווח על רוחות במהירות של כ-160 קמ"ש - מהירות המקבילה להוריקן בקטגוריה 2. הפסקות חשמל נרשמו גם בטרמינל וגרמו לשיבושים בלוח הטיסות, אך למרבה המזל החשמל חזר לנמל התעופה במהלך הלילה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE