הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אובדן שליטה: אירוע ביזה המוני נוסף בלוס אנג'לס - כנופיית פורעים שדדה חנות בגדי יוקרה; מאבטחים אויימו בנשק
כמו במקרים קודמים, גם הפעם רעולי הפנים נמלטו במכוניות שהמתינו להם ביציאה מבית העסק עם סחורה בשווי עשרות אלפי דולרים. אחד מהם איים להשתמש באקדח כנגד השומרים שניסו למנוע את המעשה

כנופיית שודדים ביצעה אמש מעשה ביזה מאורגן נוסף בלוס אנג'לס. האירוע הנוכחי אירע ביום שלישי בערב בחנות מותגי יוקרה בסמוך לאזור הנקוק פארק בעיר.

העסק שנפל קורבן הפעם הינו חנות 'קסובי' (KSUBI) הממוקמת ברחוב לה בריאה ומוכרת בעיקר ג'ינסים בשווי מאות דולרים ומעלה.

על פי הודעת המשטרה, מספר דקות לפני השעה 7 בערב ורגע לפני הסגירה, פרצו למקום 11 רעולי פנים והחלו לרוקן את תכולת החנות. הפורעים הותירו חורבן בחנות הג'ינסים ובזזו את כל מה שהיה באפשרותם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חנות קסובי. הקורבן הנוסף במכת הביזות המאורגנות 

בחנות נכחו באותם רגעים שני מאבטחים אשר ניסו ללא הצלחה למנוע מהבוזזים לבצע את זממם.

בשלב מסויים אחד מרעולי הפנים אף הצביע לעבר אקדח שהיה בכיסו ואיים על השומרים להתרחק מהמקום.

כמו במקרים הקודמים, עם סיום הביזה, נמלטו הפורעים אל מכוניות שהמתינו להם מחוץ לחנות והצליחו להתחמק לפני הגעת המשטרה לזירת האירוע. 

על פי עדי ראיה מדובר בשתי מכונית מסוג ב.מ.ו שחורה וכן לקסוס כסופה. שווי הסחורה שנגנבה מוערך בלפחות 100 אלף דולר.

כזכור, סכום דומה הוערך גם בביזה הקודמת שהתרחשה ביום שבת האחרון באזור הוואלי בלוס אנג'לס, אז כנופייה של כ-40 עד 50 פורעים בזזה בשעות אחר הצהריים את סניף נורדסטרום במרכז הקניות טופנגה שבשכונת וודלנס הילס.

 

תיעוד אירוע הביזה במרכז הקניות בטופנגה וודלנד הילס

 

באירוע שהתרחש סמוך לשעה 4 אחר הצהריים, פרצו למקום שודדים שהיו רעולי פנים כשכל ראשם מכוסה. הפורעים אף ריססו את פניו של אחד השומרים שניסה להתעמת עימם בספריי צורב עיניים, ככל הנראה תרסיס פלפל.

באירוע הביזה ההמוני נגנבו תיקי ובגדי יוקרה שכאמור מוערכים סביב מאה אלף דולר.

ארבעה ימים קודם לכן הגיעה כנופיה דומה לאמריקנה בגלנדל והתפרצה לתוך חנות איב סאן לורן, ממנה יצאה עם שקים מלאי מוצרי יוקרה.

האירוע התרחש סמוך לשעה 6 בערב ולדברי עובדים במקום, קבוצת הפורעים מנתה כ-30 איש שנכנסו רעולי פנים ובזזה "כמעט את כל התכולה בתוך פחות מדקה".

אחרי שלקחו את כל מה שיכלו, נמלטו השודדים מחוץ לחנות וביציאה מהקניון נכנסו למספר מכוניות שהמתינו להם ונעלמו מהמקום.

 

תיעוד נוסף מהביזה בטופנגה

בסרטונים שצולמו אז על ידי עוברי אורח במרכז הקניות, מתועד האירוע מתחילתו ועד לסופו כאשר במהלכו, נראה עובד מנסה למנוע מאחד הבוזזים להימלט אך לבסוף האחרון הצליח ונכנס לתוך מכונית אדומה שהמתינה לו.

שלושת המקרים הללו שאירעו מתחילת החודש מעידים על אוזלת ידם של נציגי הרשויות בהתמודדות מול התופעה שככל שחולף הזמן נראה כי מאבדת כל יכולת שליטה ורק מתגברת.

בתחילת השבוע נשמע ביקורת חריפה על הרשויות מצד איגוד השוטרים העירוני אשר טוען כי מדיניות השחרור בערבות ללא עלות היא הגורם העיקרי להתעצמות מגמת מקרי הביזה בלוס אנג'לס.

"ביטול סכומי הערבות לעבירות מסוג זה מהווה הזמנה עבור אותם פורעים לעבור על החוק ולפרוץ לחנויות מאחר שהם אומרים לעצמם, גם אם יתפסו אותי, אני יכול להמשיך ולבצע זאת שוב ושוב", אמר דובר האיגוד, טום סגאו לרשת חדשות פוקס.

מדיניות ה'אפס דולר ערבות',  מתייחסת לנוהל במסגרתו עבריין שנעצר, הואשם בפשע ושחרור ללא צורך בתשלום דמי ערבות עבור כך.

מדיניות זו יצאה לדרך בתקופת שיא משבר התפרצות נגיף הקורונה ומטרתה הייתה להפחית את העומס בבתי הכלא בלוס אנג'לס.

לפני כשנה היא אמורה הייתה להסתיים אולם אז החליט בית המשפט המחוזי להשאירה בעקבות תביעה יצוגית על רקע מספר מעצרים בהם הנאשמים לא יכלו לממן את שחרורם בערבות ונאלצו להישאר במעצר למספר ימים נוספים.

ההשלכות להחלטה זו לא איחרו לבוא ולדברי אנשי איגוד השוטרים, כתוצאה ממנה התעצמה משמעותית תופעת הביזה המאורגנת ברחבי העיר כאשר החשודים חוזרים ללא הרף על עבירה בגינה הם מואשמים בדרגת חומרה בינונית ומיד משוחררים.

"העבריינים הללו צריכים להיות אחראים למעשיהם במחיר איבוד חירותם ובזה הם למעשה בחרו כאשר החליטו לעבור על החוק", סיכם סגאו.

גורם בכיר נוסף שהעביר ביקורת חריפה על מדיניות הרשויות הוא לא אחר ממפקד משטרת לוס אנג'לס, מייקל מור אשר נאלץ להתמודד עם תופעת הביזה ההמונית המאורגנת כאשר במקביל הוא נאבק בגיוס כוח אדם לאחר שמחלקתו הצטמצמה לפחות מ-9 אלף שוטרים מתחילת השנה הנוכחית. 

"אני מאמין שערבות היא גורם מרתיע", אמר מור בהתייחסו לנושא,"היא גורמת להשלכות עבור מבצע העבירה אשר יודע שיש סיכון של ענישה בביצוע מעשיו".

דברים ברוח דומה אמר השריף המחוזי, רוברט לונה: "כאשר עבריינים משוחררים ללא דמי ערבות, זה מייצר אפקט שלילי על האמון במערכת הצדק שלנו".

לדבריו, מתוך 1,573 חשודים שנעצרו מאז החלת המדיניות, 226 מתוכם שוחררו וחזרו לבצע עבירות נוספות.

"זה מדאיג מאחר שיש כאלו שמשוחררים ואף רוצחים כפי שקרה בשבועות האחרונים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE