הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפרצות קדחת דנגי ברחבי פלורידה: עשרות מקרי הידבקות אובחנו כתוצאה מעקיצת יתושים
מקור התפשטות המחלה נובע בשל ריבוי הטיסות הבינלאומית אשר בעקבותיהן מביאות עימן בחזרה תושבים שנושאים בגופם את הנגיף. מספר מקרי הידבקות מאדם לאחר כבר זוהו ומעידים על החשש מהתעצמותה

לא פחות מ-200 מקרי הידבקות במחלות כתוצאה מעקיצת יתושים נרשמו מתחילת השנה בפלורידה.

הרשויות תולות את המגמה בזינוק בכמות הטיסות הבינלאומיות ובעיקר באלו שיעדן היה למדינת קובה, ממנה הגיעו נעקצים שסבלו בעיקר מקדחת דנגי, 130 בני אדם ליתר דיוק.

בסך הכל אובחנה הדנגי ב-190 מקרי עקיצת יתושים מהם סבלו תושבי פלורידה ששבו גם מברזיל, פרו, מקסיקו, בוליביה והרפובליקה הדומיניקנית.

על פי רשויות הבריאות בפלורידה, בשבוע הראשון של אוגוסט בלבד, זוהו 43 מקרי קדחת דנגי בקרב תושבי המדינה.  

יש לציין כי מדינת פרו סובלת מהתפרצות קשה מאוד של קדחת דנגי במהלכה קרוב ל-150 אלף תושבים אובחנו כחולים בה.

דרום פלורידה הוא האזור בו אובחנו מספר המקרים הגבוה ביותר של הידבקות בקדחת שעומד כרגע על 114 וזוהה בין היתר בברוורד ופאלם ביץ'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנתון היותר מדאיג הוא עד כה זוהו 10 מקרי הידבקות בקדחת מאדם לאחר. כלומר המשמעות היא שקדחת דנגי מתפשטת בכוחות עצמה ברחבי פלורידה כבר מעבר למפגש עם יתושים במדינה זרה.

"קדחת דנג מועברת באמצעות עקיצת יתוש נגוע ואינה שכיחה בפלורידה, אולם מטיילים שנדבקו וחוזרים למדינה יכולים בהחלט להביא לכאן את הנגיף", נמסר בהודעות רשויות מערכת הבריאות בפלורידה. 

"בהתנהלות נכונה נוכל לבלום את התפשטות המחלה בפלורידה אך עלינו להיות עירניים", אמרה איילין מרטי, מומחית למחלות זיהומית באוניברסיטת פלורידה בריאיון שערכה בנושא לאתר סן סנטינל. 

לדבריה אנשים אינם מודעים להשפעת עוצמת החום על היתושים ועל מה שהם עלולים להביא עימם. כאשר הטמפרטורות גבוהות, תוחלת החיים של יתוש ממוצע יורדת ולעומת זאת תדירות ההשרצה עולה. כל יתוש מביא עימו כמות גבוהה יותר של נגיפים בזמן קצר יותר.  

"אנחנו נמצאים כרגע בשיא העונה באזור ועל התושבים להגן עצמם מעקיצות יתושים נושאי הקדחת על ידי שימוש בתכשירי מניעה מאושרים", הבהירו נציגי רשויות הבריאות. 

לא כל החומרים דוחי היתושים יעילים במצב הנוכחי ולכן מומלץ לוודא שהם מכילים את החומרים הבאים : DEET, PICARDIN, IR3535 וכן שמן לימונים.

על פי רשויות הבריאות, קדחת דנגי עשויה לגרום סבל רב לחולה אולם היא אינה נחשבת קטלנית.

התסמינים בדרך כלל מופיעים במשך שלושה ימים עד לשבועיים לאחר ההידבקות וכוללים חום, כאב ראש חזק, כאב עיניים ושרירים וכן דימום. יתכנו גם תסמינים של שלשולים והקאות. 

מלבד קדחת דנגי, אובחנו בפלורידה גם 35 מקרי הידבקות במלריה בקרב תושבים שחזרו ממדינות כמו גאנה, ניקרגוואה, ניגריה והונדורס. 

התסמינים למחלה זו כוללים בין היתר חום, כאבי ראש וגוף, בחילות, הקאות ושלשולים. 

תושב נוסף שחזר מברזיל נשא עימו את נגיף קדחת הנילוס המערבי אולם יש לציין כי הוא מהווה מקרה בודד אחד של הידבקות במחלה זו. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE