הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעת ענק נגד צ'יפוטלה: "ביצעה כפייה דתית ואלימה נגד עובדת"
רשת המזון המהיר הפופולרית הסתבכה קשות עם הממשל הפדרלי לאחר שעובד בכיר באחד מסניפיה הטריד על רקע דתי עובדת מוסלמית בבקשה "לראות את שיערה", תוך שהוא תוקף אותה פיזית

סוכנות פדרלית תובעת את רשת המסעדות המקסיקנית צ'יפוטלה, ומאשימה אותה בהטרדה ואלימות דתית לאחר שמנהל בסניף הרשת שבמדינת קנזס הסיר בכוח את החיג'אב של העובדת שלו.

בתביעה שהוגשה ביום רביעי, טענה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה כי בשנת 2021, עוזר מנהל בסניף צ'יפוטלה שבלנקסה, קנזס, הטריד פעם אחר פעם את העובדת המדוברת בכך שביקש ממנה להראות את שיערה בלי הפסקה, למרות סירובה - בשלב מסוים, לאחר מספר שבועות, הסתיימה ההטרדה בכך שהוא תפס את ראשה והסיר חלקית את החיג'אב שלה, כך לפי התביעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הבקשות הפוגעניות והבלתי פוסקות" של המנהל להסיר את החיג'אב, וניסיונו להוריד אותו פיזית, היו "בלתי רצויים, מכוונים, חמורים, מבוססים על דת, ויצרו סביבת עבודה עוינת המבוססת על דת", נטען בתביעה.

המנהלת הראשית של צ'יפוטלה, לורי שאלו, מסרה כי החברה מעודדת עובדים לדווח על חששותיהם, כולל באמצעות קו חם אנונימי - "יש לנו מדיניות אפס סובלנות לאפליה מכל סוג ופיטרו את העובד המדובר", מסרה בהצהרתה.

ההטרדות החלו בחודש יולי 2021, כאשר המנהל החל לבקש מהעובדת, שהייתה אז בת 19, להסיר את החיג'אב כי היה מעוניין לראות את שיערה.

על פי התביעה, הוא דרש לראות את שערה לפחות 10 פעמים במהלך חודש בודד.

היא סירבה בכל הזדמנות, ואמרה כי היא לובשת אותו בגלל אמונתה הדתית.

העובדת אף התלוננה בפני ממונה אחר שלה שהתקריות גורמות לה אי נוחות, אך לא ננקטו צעדים נגד המנהל.

המצב הסלים כאשר לילה אחד במהלך סגירת הסניף בחודש אוגוסט 2021, המנהל לכאורה הושיט ידו ומשך את החיג'אב מראשה.

למחרת הודיעו לעובדת על ''הודעה מוקדמת של שבועיים מראש'', קרי על הכוונה לפטרה ממקום עבודתה.

צ'יפוטלה אף לא קבעה לצעירה המדוברת משמרות כלשהן במהלך השבועיים הללו, וזאת למרות שלעובדים אחרים שאינם מוסלמים אשר קיבלו הודעה מקדימה דומה על פיטוריהם, כן יועדו משמרות בתקופה זו.

בכך, התביעה טוענת כי צ'יפוטלה הפרה את חוק זכויות האזרח הפדרלי המגן על עובדים ומועמדים לעבודה מפני אפליה על בסיס דת, גזע, מוצא אתני, מין, ומוצא לאומי.

בתביעתה מסרה ועדת שוויון ההזדמנויות בעבודה כי היא מעוניינת בכך שצ'יפוטלה תנהיג מדיניות המספקת הזדמנויות תעסוקה שוות לעובדים מכל הדתות ותשלם פיצוי ראוי לעובדת.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE