הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלוס אנג'לס עד מיאמי דרך טקסס: יהודי ארה"ב מתחמשים בכלי נשק
התחושה הקולקטיבית של העם היהודי היא שכבר אין מקום בטוח, בעוד מקרי האנטישמיות מזנקים במאות אחוזים מאז החלה המלחמה. "אין ברירה אלא להתחמש, וזה מאוד עצוב"

מספר גדול והולך של יהודים אמריקאים החלו להגיע למטווחי ירי ברחבי ארצות הברית כדי לחמש את עצמם – זאת לאחר החשש על ביטחונים האישי מאז המתקפה של חמאס שגרמה לזינוק חד ביותר של אנטישמיות בעולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(ארכיון, צילום: Getty Images)

 

בעל חנות נשק בפלורידה, דיוויד קובלסקי, סיפר כי מאז הרצח ההמוני שביצע חמאס באזרחים ישראלים, "בהחלט ראינו עלייה עצומה של יהודים אורתודוקסים שרוכשים כלי נשק, ועושים אימונים אישיים וקבוצתיים". הוא הוסיף כי מדובר ב"אמהות" וגם "מורים", וכי"רובם הם בעיקר אנשים שמעולם לא קיימו אינטרקציה עם כלי נשק".

"יש חשש לביטחון האישי. אני חושב שאנשים לחוצים ממה שקורה וממה שיכול לקרות", אמר קובלסקי.

הנייה שיין השתתפה בשבוע שעבר בסמינר בטיחות בנשק שנערך בבית הכנסת שלה בפלורידה, ואחר כך הגיעה למטווח מקומי. היא סיפרה כי תמיד פחדה מאקדחים, אבל הרגישה "מחויבת לעשות זאת כי היהודים לא בטוחים כעת בשום מקום".

אנדי טננהאוס, מנהלת גן ילדים ואמא לשבעה, ארגנה אימוני נשק לכ-30 נשים בזמן שבעלה, רב מהקהילה, ארגן קבוצת גברים שתצא למטווח מקומי. "אם בעלינו קונים רובים, אנחנו רוצות לוודא שגם אנחנו יודעות להשתמש בהם ולהיות מסוגלות להגן על הילדים שלנו ולדעת כיצד לאבטח אקדחים בבתים", אמרה טננהאוס.

 

(צילום: Getty Images)

 

תושבת מיאמי ביץ' בת ה-41, שביקשה להתראיין באנונימיות, אמרה שהיא אמנם נגד החזקת נשק ואין לה שום רצון לכך – אבל החליטה להירשם למטווח לאחר שקיבלה איומי מוות באינסטגרם. "אין לי ברירה, וזה מאוד עצוב".

גם בלוס אנג'לס, הקהילה היהודית והישראלית מבקשת להתחמש. הרב יוסי איילפורט אמר שכבר יותר מ-600 בני אדם פנו אליו כדי להצטרף לאימוני הנשק שהוא מקיים.

דניאל לומברד, קצין משטרה בשיקגו שמנהל חברת אימונים בשם DAVAD Civilian Defense, העיד גם הוא שישנה עלייה מאסיבית בהתעניינות בשיעורי נשק בקרב הקהילה היהודית המקומית. אפילו בטקסס, מנהל המטווח 'איגל גאן ריינג' שבדאלאס סיפר על 300% יותר ביקוש מאז המתקפה של חמאס.

הרב האנק שינקופף, אסטרטג פוליטי מניו יורק, סיכם: "מבחינה היסטורית, רוב היהודים בארה"ב היו שמאל ליברלי שדוחף לרפורמה בנשק. יהודים עם כלי נשק תמיד נתפס כאירוע מוזר". אבל כעת, נראה שהאמונה ארוכת השנים כי ארה"ב היא "מקום בעולם שבו היהודים יכולים להרגיש בטוחים – הגיעה לקיצה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE