הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניסיון לפוגרום בתלמידים יהודים בתיכון בניו יורק: נעלו עצמם בספרייה בזמן שתומכי חמאס ניסו להתפרץ פנימה
"כשהם דפקו על הדלתות, הלב שלי פעם בחוזקה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הדלתות לא היו נעולות", סיפר אחד הנוכחים שלבסוף הוא וחבריו נחלצו על ידי המשטרה

קבוצת תלמידים יהודים בקולג' בניו יורק נאלצה להימלט מכנופיית פורעים פרו פלסטינים והסתתרה נעולה בתוך הספרייה בזמן שהתוקפים דופקים על הדלתות במטרה להיכנס פנימה.

האירוע הטראומתי  עבור התלמידים התרחש בשעות אחר הצהריים בתיכון 'קופר קולג' שבמנהטן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תחילה כנופיית הפורעים צעקה כהרגלה את קריאת 'פרי פלסטיין' בלובי המבנה, אולם מהר התקדמה לעבר הקומות העליונות כשהיא חולפת על המאבטח שניסה לעצור אותה ללא הצלחה והחלה לזעוק לכיוון תלמידים יהודים "ציונים, עופו מהאוניברסיטאות".

כתוצאה מכך, נאלצו אותם תלמידים לנוס על נפשם ולהינעל בספריה כאשר ההמון המתפרע מנסה לחדור פנימה. 

"כשהם דפקו על הדלתות, הלב שלי פעם בחוזקה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הדלתות לא היו נעולות", אמר אחד התלמידים לכלי התקשורת. "לא רוצה לתאר לעצמי מה עלול היה לקרות, הייתי מבועת באותם רגעים". 

למרבה המזל, המשטרה שהוזעקה לספרייה חילצה את התלמידים ואיש מהם לא נפגע. 

 

 

למרות זאת, ניכר כי הטראומה עודנה נותרה. "כולנו מפוחדים ולא מרגישים נוח לחזור מחר לבית ספר" סיפרה תלמידה נוספת שהביעה תרעומת על אוזלת היד של הנהלת בית הספר בטיפול האירוע: "זה פשוט בלתי נתפס שאחרי שהמפגינים פרצו מבעד למחסום האבטחה, ההנלה עדיין לא רצתה להזעיק את המשטרה. זה חסר היגיון עבורי מאחר שאם הדלתות ננעלו, המשמעות היא שהיינו בסכנה".

לדברי אביגיל מוטאדה בת ה-19, תלמידה בתיכון שהתראיינה לאתר FORWARD, אין לה ספק מה הייתה בכוונת הפורעים לבצע. "אני בהחלט מאמינה שהם היו פוגעים בנו פיזית אם היו פורצים פנימה. לא מבינה איך הגענו למצב הזה". 

הנהלת בית הספר מצידה הסתפקה בתגובה שניסתה להמעיט בחומרת האירוע כאשר טענה שהספרייה נסגרה למשך 20 דקות בלבד בזמן שחלפה במקום הפגנת תלמידים שהתקיימה באותה השעה. "מספר תלמידים שהו עוד קודם לכן בסיפריה וכולם עזבו בתום האירוע". 

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by HEBREW NEWS (@hebrewnews)

12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE