הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישראל מזהירה את אזרחיה בעולם: הימנעו מהצגת סממנים דתיים ולאומיים
הצהרה מצמררת פורסמה על ידי משרד החוץ, שקרא לישראלים להסתיר כל סמל יהודי או ישראלי – שכן הזהות שלנו הפכה להיות למטרה עבור האנטישמים בעולם

ממשלת ישראל פרסמה אזהרה לאזרחים שלה להימנע מהחצנת סממנים יהודים או ישראלים – בעוד שהאנטישמיות מזנקת והסכנה ליהודים מתגברת.

האזהרה שפורסמה ביום שישי על ידי המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ הישראלי, הגיעה כאשר כוחות צה"ל ממשיכים לכתר את רצועת עזה כחלק מהמאמץ לחסל את ארגון הטרור חמאס שאחרי לפיגוע הקשה ביותר שידעה המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

בהצהרה שפורסמה על ידי גורמים רשמיים בממשלה הישראלית, נכתב: "בשבועות האחרונים, על רקע מלחמת חרבות ברזל, המל"ל ומשרד החוץ עדים לעלייה משמעותית באירועים אנטישמיים ובהסתה, לצד התקפות מסכנות חיים נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם".

"תקריות אלה מתרחשות במספר מדינות ברחבי העולם, כולל בכאלה שאין כלפיהן אזהרות טרור", נמסר בהצהרה, שהזכירה את הקהילות היהודית, המוסדות הדתיים כמו בתי כנסת ובתי חב"ד, מסעדות כשרות, עסקים ישראלים, משלחות ישראליות ושדות תעופה המקבלות טיסות מישראל ואליה – מקומות "שמהווים יעד מרכזי של גורמים אנטישמיים לאירועי מחאה וניסיונות פגיעה".

ישראל ממליצה לאזרחיה שלא לנסוע לחו"ל, ופרסמה המלצות לאלה שבכל זאת מחליטים לטוס – כולל להימנע מלבישה או הצגת סמלים המייצגים את ישראל או את הדת היהודית, ולהימנע מקיום שיחות על המצב הביטחוני באזור עם אנשים שאינם מכירים את הנושא לעומק.

כמו כן, בכל יעד יש לבדוק את מצב ההפגנות הפרו-פלסטיניות ולהימנע לחלוטין מלהגיע אליהן, זאת גם באזורים שאינם נחשבים לרוב כאנטישמיים.

באופן ספציפי, פורסמה אזהרת מסע למדינות ערב והמזרח התיכון בפרט, צפון הקווקז והמדינות הסובבות את איראן.

ובכלל, בתור ישראלים ויהודים, מומלץ לשמור על עירנות מוגברת לסביבה, לוודא את מספרי שירותי הביטחון והחירום המקומיים ואת הפרטים של הנציגות הישראלית באזור.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE