הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתגרדים הרבה לאחרונה? אולי זה בגלל הלחץ
הצריכה המוגברת של חדשות רעות בחודש האחרון מעלה באופן טבעי את רמת המתח הנפשי, מה שיכול להתבטא בפריחה אדומה ומגרדת בכל הגוף. כך היא נראית – וזה מה שאפשר לעשות

אם הגוף שלכם התמלא לאחרונה בנקודות אדומות ומגרדות, ייתכן שמדובר במצב רפואי הנקרא בעברית 'סרפדת', שיכול להיות בעל קשר ישיר ללחץ.

ד"ר וויטני היי, פרופסור לדרמטופתולוגיה בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת קולורדו, אמרה כי כאשר רופא עור מאבחן סרפדת, "הוא מזהה שהדבר יכול להיגרם מלחץ", אם כי זו לא תמיד תהיה הסיבה הראשונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

פריחה הנובעת מלחץ נראית בדרך כלל כגבשושיות מנופחות, אדומות או ורדרדות בהתאם לגוון העור. היא יכולה להופיע בכל מקום בגוף, אם כי לרוב הפריחה נפוצה על הצוואר, החזה או בכל פלג הגוף העליון, כמו גם בפנים או בזרועות.

במקרים מסוימים הסרפדת יכולה להופיע על השפתיים או העפעפיים.

אנשים שמאובחנים עם בעיות עור כמו אקזמה או פסוריאזיס, עלולים למצוא את עצמם עם התקפי פריחה חזקים יותר כאשר הם נמצאים תחת מתח נפשי.

למרבה המזל, פריחה כתוצאה מלחץ בדרך כלל חולפת או לפחות מתמעטת די במהירות, לרוב תוך 24 שעות. בתי המרקחת מוכרים קרמים ותרופות שונות נגד סרפדת ללא מרשם, למרות שאם המצב קשה יותר, עדיין יש לפנות לרופא שיספק מרשם לטיפול חזק יותר.

מומחים ממליצים כי במצב של גרדת בגוף, יש להימנע מחשיפה לחום שגורם לזיעה או לבגדים צמודים ליד אזור הפריחה.

וכמובן, בין אם יש פריחה או לא, תמיד כדי לפעול כדי להפיג את המתח – במיוחד בימים כאלה. עבור כך ניתן לעשות פעילות גופנית, יוגה ומדיטציה, להגביל את זמן המסך, לצאת לטייל בטבע, להאזין למוזיקה ולקרוא ספר, ופשוט לעשות כל דבר שמסיח את הדעת מחדשות רעות.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE