הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סטודנטים יהודים פרוגרסיבים מרגישים "נבגדים" על ידי השמאל האמריקאי
"תמיד עמדתי איתם נגד שנאה ואפליה – אבל הם לא יעשו זאת בשבילי". כך מספרים צעירים יהודים הלומדים באונ' קורנל, שמאוכזבים עמוקות מחבריהם לתואר

סטודנטים יהודים רבים בארצות הברית שמחזיקים בדעות ליברליות-פרוגרסיביות, נכנסו להלם כאשר חבריהם לספסל הלימודים מפגינים אנטישמיות מכוערת.

וכך למשל באוניברסיטת קורנל שבניו יורק, שם פורסמו איומים כמו: "יהודים חזירים, היזהרו – הג'יהאד מגיע. אין שום מקום בטוח", ואפילו פרופסור הוצא לחופשה לאחר שכינה את המתקפות של חמאס "ממריצות" ו"נותנות אנרגיה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אייזק בלומגרטן, סטודנט להנדסה בשנתו הראשונה, סיפר בראיון ל'פוקס ניוז' כיצד הוא מרגיש "נבגד" על ידי השמאל, איתו תמיד הזדהה.

"תמיד הייתי חלק מהשמאל. עמדתי עם הלהט"ב, עם הטרנסים, עם א-בינאריים. תמיד עמדתי לצידם נגד השנאה והאפליה שהם עברו. אבל אני מרגיש שהם לא יעשו את אותו הדבר בשבילי".

הוא סיפר כיצד חלק מחבריו הקרובים החלו "לפרסם פוסטים המשבחים את חמאס על מה שהם עשו, מכריזים עליהם לוחמי חופש ומעודדים רצח יהודים".

"כל כך קשה לי להבין את רמת השנאה הזו", אמר בלומגרטן. "והם יושבים לידי בכיתה... אני מחזיק בתקווה שהם פשוט חסרי השכלה ולא יודעים, ושהם לא באמת אנשים רעים".

 

 

נתנאל שפירא הסביר כי הוא כבר לא יכול לתמוך ב-BLM, אם כי הוא עדיין תומך בזכויות שוות וצדק עבור שחורים. "אני מוצא את זה די מצער כי אותו ארגון מוכן לעמוד לצד טרוריסטים", אמר.

"הייתי רוצה להאמין שברגע שבו האנשים שלך נטבחו, נאנסו, נשרפו, נרצחו בדם קר באכזריות, הייתי רוצה לחשוב שהעולם יעמוד לצידי ברגע זה של כאב. ולא רק שאין תגובה כזו – יש אנשים שמצדיקים את זה".

 

 

עזרא גלפרין, סטודנטים טרי שמתכנן קריירה פוליטית, אמר: "אני חושב שיש סיבה טובה שאנשים רבים מפקפקים במעורבות שלהם בארגונים פרוגרסיביים בקמפוסים, שמצדיקים את פלישתו של חמאס".

"אני יודע, ללא שמץ של ספק, שכקהילה יהודית אנחנו עומדים מאחורי אנשים מדוכאים... אבל אנחנו לא יכולים לעבוד עם ארגונים כאלה שדוגלים בגלוי ומתרגשים מהאונס ומהרצח של המשפחות שלנו", הוסיף.

אמנדה זילברשטיין חיזקה את דבריהם של חבריה ואמרה כי התגובות הקיצוניות בקמפוסים "גורמות לכמה יהודים פרוגרסיביים להעריך מחדש עד כמה הם דברים באידיאולוגיות מסוימות".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE