הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זכותם להתנגד לכיבוש": עיתונאית 'הניו יורק טיימס' נאלצה לעזוב את תפקידה
אחרי שג'זמין יוז חתמה על מכתב שטען כי ישראל מבצעת רצח עם והצדיק את הטבח האכזרי שביצע חמאס ביישובי העוטף, היא והעורך "הגיעו למסקנה שהיא צריכה להתפטר"

עיתונאית ב'ניו יורק טיימס' עזבה את תפקידה לאחר שחמתה על מכתב המאשים את ישראל ברצח עם וגינתה את הסיקור של העיתון שלה על המלחמה במזרח התיכון.

ג'זמין יוז, כתבת צוות בעיתון מהפופולריים בעולם, עזה את המערכת ביום שישי – כך נמסר לשאר העובדים במייל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

עורך המגזין ג'ייק סילברסטיין, הסביר: "למרות שאני מכבד שיש לה טענות חזקות, זו הייתה הפרה ברורה של מדיניות ה'טיימס' בנושא של מחאה ציבורית. המדיניות הזו, שאני תומך בה במלואה, היא חלק חשוב מהמחויבות שלנו לעצמאות".

"היא ואני שוחחנו על כך שהרצון שלה להצביע על עמדה ציבורית מהסוג הזה ולהצטרף להפגנות פומביות, אינו מתיישב עם היותה עיתונאית ב'טיימס', ולכן שנינו הגענו למסקנה שהיא צריכה להתפטר", הוסיף העורך.

כאמור, מוקדם יותר השבוע יוז חתמה על מכתב "סופרים נגד המלחמה בעזה" שלא רק האשים את ישראל ברצח עם, אלא גם הצדיק את המתקפה האכזרית של חמאס.

"אנחנו עומדים עם המאבק האנטי-קולוניאלי שלהם לחופש ולהגדרה עצמית, ועם זכותם להתנגד לכיבוש", נכתב.

"אנחנו מגנים את השותפים שלנו בתעשיה, שממשיכים לאפשר אפרטהייד ורצח עם. איננו יכולים לכתוב 'פרי פלסטין' לצד קיומיות, לכן יחד אנחנו צריכים לעשות כל שביכולתנו לדחות נרטיבים המרגיעים את השיתוף המערבי בטיהור אתני".

 

ג'זמין יוז (צילום: הניו יורק טיימס)

 

עובדת נוספת ב'טיימס' שלא עובדת בקביעות, ג'יימי לורן קיילס, חתמה גם היא על המכתב וגם כן תיאלץ לעזוב את המערכת.

"בסופו של דבר, החלטתי שהמוסד לוקח ממני יותר מאשר שהוא נותן לי", כתבה ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר. עם זאת, היא התעקשה כי התפטרותה מהתפקיד מגיע מ"החלטה אישית".

 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE