הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בסיוע המוסד: הרשויות בברזיל סיכלו פיגוע נגד מוסדות ישראלים ויהודים
המשטרה המקומית עצרה שני גברים, אחד מהם שרק נחת מלבנון, בחשד שתכננו לפגוע ביהודים בחסות ארגון הטרור חזבאללה, ובמימון הרפובליקה האסלאמית של איראן

שני גברים החשודים בקשר לארגון הטרור חזבאללה, שככל הנראה תכננו לבצע מתקפה על הקהילה היהודית בברזיל - כמו גם נגד שגרירות ישראל, נעצרו על ידי המשטרה הפדרלית, ככל הנראה בסיוע של המוסד.

הרשויות בברזיל פרסמו כי הם סיכלו ניסיון "לפעולות טרור" ו"גיוס של ברזילאים לביצוע מעשים קיצוניים", כל זאת בסיוע של סוכנות המוסד וארגוני ביטחון ישראלים נוספים.

לשכת ראש ממשלת ישראל פרסמה הודעה המודה לשירותי הביטחון הברזילאים על שיתוף הפעולה ועל "מעצר חוליית טרור שהופעלה על ידי חזבאללה במטרה לבצע פיגוע נגד מטרות ישראליות ויהודיות בברזיל... שתוכנן על ידי ארגון הטרור חזבאללה, בניהול ובמימון של איראן".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: EPA)

 

דיווחים בתקשורת המוקמית הצביעו על כך שאחד החשודים נעצר בנמל התעופה הבינלאומי בסאו פאולו, לאחר שנחת בטיסה מלבנון. "המשטרה מאמינה שהוא הגיע עם מידע ספציפי לביצוע פיגועים", נכתב בעיתונים, שם נטען כי "הקבוצה תכננה לפתוח במתקפה על מבנים השייכים לקהילה היהודית בברזיל, כולל בתי כנסת".

"המגייסים ואלה שגויסו יעמדו בפני אישומים של השתייכות לארגון טרור וביצוע הכנות לפעולות טרור, עם עונש מקסימלי של 15.5 שנות מאסר", נמסר בהודעת המשטרה.

חקירות מהעשור הקודם מצאו קשרים בין חזבאללה לקרטל הברזילאי בשם First Command, כולל סחר בנשק והגנה על אסירים לבנונים הכלואים בברזיל.

מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס, נרשם זינוק מדאיג ביותר בשנאת יהודים, ניסונות פיגועים ואף כאלה שצלחו.

בתחילת החודש, כזכור, ה-FBI האמריקאי עצר אזרח ירדני המתגורר בטקסס מספר שנים, שרכש כלי נשק, ביקר מספר פעמים במטווחים, צפה בתכנים אסלאמיסטים רדיקליים ותכנן לפגוע ביהודים.

מספר ימים לאחר מכן, צעירה יהודייה נדקרה בביתה בצרפת וצלב קרס רוסס על דלת הכניסה שלה.

על פי הדיווחים, הצעירה בת ה-30 פתחה את ביתה לאחר שהחשוד צלצל בפעמון הדלת, שכן על המשקוף הייתה תלויה מזוזה. המחבל קילל את הצעירה ואז דקר אותה בבטנה, וברח מהמקום. היא אושפזה במצב קשה, אך יציב.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE