הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המיליארדר היהודי-אמריקאי שמגייס מיליונים עבור קמפיין נגד החמאס
בארי שטרנליכט חזה, כמו כולנו, כי האמפתיה לישראל תיעלם מהר מאוד – ולכן פנה לעשרות מחבריו כדי להקים מערך הסברה המציג את האמת הפשוטה: חמאס הוא איום על העולם המערבי

ימים ספורים לאחר פיגוע הטרור הקשה שידעה מדינת ישראל, המיליארדר היהודי אמריקאי בארי שטרנליכט החל לגייס כספים עם יעד של 50 מיליון דולר, שיושקעו בקמפיין תקשורתי שמטרתו להסביר לאמריקאים שחמאס הוא אכן ארגון טרור.

במייל ששלח ל-50 אנשי עסקים עשירים במיוחד, שטרנליכט אמר כי מטרת הקמפיין תהיה "להבחין בין אנטישמיות למצב הפלסטיני".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

בין הנמענים היו מנהל התקשורת דיוויד גפן, מנכ"ל גוגל לשער אריק שמידט, מנכ"ל Dell Technologies מייקל דל, ועוד. שטרנליכט ביקש תרומה של מיליון דולר מכל אחד מהם כדי להקים קמפיין אפקטיבי, שינסה להגדיר את חמאס "לא רק כאויב של ישראל, אלא גם זה של ארצות הברית".

כמו רבים אחרים, המיליארדר חזה – וצדק, כי "דעת הקהל בוודאי תשתנה כאשר סצנות אמיתיות או מפוברקות שיפרסמו חמאס והסבל האזרחי של הפלסטינים, יפעילו את האמפתיה בקהילה העולמית. אנחנו חייבים להקדים את הנרטיב".

וכך, בינתיים הוא הקים את האתר והעמוד Facts for Peace, שבאינסטגרם יש לו כבר למעלה מ-70,000 עוקבים, שם מתפרסמים סרטונים של משפיעני רשת או עדויות מהצד הפלסטיני הסותרות את התפיסה כי חמאס הוא ארגון הפועל לשחרור עמו.

במייל, שטרנליכט סיפר להם כי כבר הייתה לו "שיחה נהדרת" עם מנכ"ל האחים וורנר דיסקברי, דוד זסלב, על הקמפיין, והוסיף כי מנכ"ל Endeavor וסוכן הכשרונות ארי עמנואל, הסכימו להתגייס. עם זאת, דוברים של השניים אמרו כי הם כבר לא מעורבים.

עד כה, המאמץ הביא לגיוס כמה מיליוני דולרים, ובינתיים שטרנליכט שכר כיועץ את ג'וש ולסטו, שהוא העוזר לשעבר של הסנאטור צ'אק שומר ומושל ניו יורק לשעבר, כריס קואומו.  

 

 

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE