הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי התבטאויות אנטישמיות: מלונות בארגנטינה ביטלו הזמנות של רוג'ר ווטרס
בראיון שהעניק בסיסט להקת פינק פלויד, הוא הציג תפיסת מציאות מעוותת ביותר כאשר הוא פקפק בנרטיב הישראלי וטען שמתקפת הטרור של חמאס אינה נחשבת לפשע מלחמה

אחרי שהמוזיקאי הבריטי רוג'ר ווטרס, ממייסדי להקת הרוק האגדית פינק פלויד, התבטא באופן אנטישמי שמצדיק את הטבח על אזרחי ישראל - שני בתי מלון בבואנוס איירס, ארגנטינה, ביטלו הזמנות שלו לקראת הופעתו הקרובה בעיר.

המלונות Faena ו-Alvear לא חשפו מדוע דחו את השהות של ווטרס, אך הדבר הגיע לאחר התבטאויות לא מפתיעות אך דוחות במיוחד של הבסיסט המפורסם.

עם זאת, ארגון יהודי בארגנטינה בשם Delegacion de Asociaciones Israelitas, או בקיצור - DAIA, הזהיר עסקים ארגנטינאים לפני הגעתו של ווטרס לעיר לקראת הופעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

נשיא ה-DAIA, חורחה קנובלוביטס, הביע דאגה מ"דברי השנאה האנטישמיים" שהשמיע ווטרס, וטען כי הוא חושש שדבריו עלולים להשפיע לרעה על הדו-קיום המטופח בארגנטינה, כפי שצוטט בחדשות המקומית.

קנובלוביסט אף טען כי אם המוזיקאי יבצע פשע שנאה בארגנטינה, יש לעצור אותו ולהעמיד אותו למשפט כמו כל אדם אחר.

כזכור, בראיון לגלן גרינוולד, ווטרס אמר כי הנרטיב הישראלי סביב הטבח שעשו חמאס בתושבי הדרום, הוא "מפוקפק מאוד". באופן מעוות ביותר, המוזיקאי אף טען כי המתקפה אינה נחשבת לפשעי מלחמה, אלא מוצדקת מבחינה משפטית ומוסרית.

"האם מוצדק להתנגד לכיבוש? כן, לפי אמנות ז'נבה... הם מחויבים לחלוטין מבחינה משפטית ומוסרית להתנגד לכיבוש מאז 1967", אמר בראיון.

ווטרס מתכחש כי אינו אנטישמי – אך פעם אחר פעם, במשך שנים, מוכיח אחרת. רק במאי האחרון, הוא הופיע בברלין בעודו לבוש במדי קצין SS עם סרט אדום על הזרוע וכלי נשק מזויף. בהופעה הוא אף העלה את שמה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקאית שירין אבו אקלה, שמתה במהלך קרב יריות בג'נין – ומיד אחרי זה הזכיר את אנה פרנק.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE