הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מומחים טוענים: זו הדרך הקלה לשרוף מאות קלוריות ביממה
ככל הנראה שגם ככה תצטרכו לנקות את הבית בשלב כלשהו, אך אם תחלקו את המשימות לימים שונים – התוצאה תהיה אימון קטן בכל יום

מומחי בריאות טוענים כי ביצוע מטלות בית יומיומיות, כמו שטיפת רצפה וקיפול כביסה, יכול לשרוף עד 500 קלוריות בכל פעם.

"אם תשתמשו בניקיון הבית כדרך להגביר את התנועה והפעילות הגופנית, עשו זאת בין 20 עד 30 דקות בכל יום", אמר הפרופ' לבריאות אינטגרטיבית באוניברסיטת מרילנד, דאסטון מוריס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הרעיון קיים עוד משנת 2004, אז החוקר ג'יימס א. לוין מתאר את האנרגיה המושקעת עבור כל דבר שאינו שינה, אכילה או פעילות גופנית כמו הליכה לעבודה, עבודות בחצר וניקיון. יתרה מכך, מחקר משנת 2019 הדגיש כיצד שאיבת אבק או כיסוח הדשא יכולה להוריד משמעותית את הסיכון למוות מוקדם.

מוריס חיזק את הטענות והמליץ למעוניינים: "תתמקדו בכביסה ובניקוי האבק ביום אחד, וניקוי השירותים למחרת. ימים לאחר מכן, תשאבו אבק ותשקלו לטאטא את הרצפה".

אחת מפעולות הניקיון החיוניות ביותר היא ניקוי אבק באופן יסודי, עם הזזת רהיטים מכל הגבהים. מוריס הציע לשלב לסירוגין "זינוקים או כפיפות בטן בזמן שאתם מסתובבים בחדר".

כדי להעלות את רמות ההוצאה האנרגטית, מוריס המליץ להחליף ידיים תוך כדי ניקוי החדר, שיצור "איזון שרירי" כך שהצד הדומיננטי שלכם לא יעבוד יותר מהצד החלש.

ניקוי רציני של חדר השירותים הוא גם דרך מעולה, עם קרצוף האריחים, המקלחת, האמבטיה, המראה והשירותים עצמם. הפעולות הללו יפעילו מגוון קבוצות שרירים לאורך הזרועות, הגב והכתפיים – וכדאי להוסיף כמה סקוואטים בין לבין.

בדומה לכך, תוכלו להשתמש גם במטבח שלכם. בזמן שאתם מנקים את המשטחים או שוטפים כלים, אתם יכולים להשען על השיש ולבצע שכיבות סמיכה מוגבנות. ואם אתם עצלנים מדי לנקות את הכלים בעצמכם, מסתבר שגם העמסה ופריקה של מדיח הכלים "דורשת טווח תנועה מלא כאשר עוברים מכפיפה למדיח ועד מדף הכלים".

אחרי שתליתם את הכביסה, גם ההורדה והקיפול שלה יכולות להיות יעילות. תוסיפו גם כאן שכיבות סמיכה או כפיפות בטן, וכך תעצימו את ההוצאה האנרגטית.

לבסוף, ניקוי הרצפה הוא אחד מפעולות הניקוי הטובות ביותר לשמירה על המשקל ואף הרזיה. מוריס התעקש כי הדבר יכול להיות ממש "אימון קטן", והסביר: "כשאתם שואבים, אתם מעסיקים את שרירי הליבה" כמו גם שימוש אינטנסיבי בזרועות ובכתפיים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE