הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת תביעת ענק נגד אוניברסיטאות בארה"ב: 'עוצמים את עיניהם אל מול האנטישמיות'
משרד עו"ד מניו יורק בונה את התיק המשפטי נגד מספר מוסדות לימוד, כמו הרווארד וסטנפורד, בטענה שההנהלה מפרה באופן מכוון את זכויות האזרח של הסטודנטים היהודים

משרד עורכי דין גדול בניו יורק אמר כי בכוונתו לתבוע כמה מהאוניברסיטאות המוכרות בארצות הברית, זאת בגין הפרה של זכויות האזרח של סטודנטים יהודים – בטענה שהדבר נעשה באופן מודע.

"סטודנטים מגיעים אלינו ומספרים כיצד הם חוששים לביטחונם הפיזי. הם בטראומה", אמר מארק פ. רסלר, שותף בכיר בחברת Kasowitz Benson Torres, שמכינה תיק משפטי נגד אוניברסיטאות אמריקאיות – בהן הרווארד, קורנל, קולומביה, אונ' ניו יורק, MIT, סטנפורד, פנסילבניה וברקלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס, Getty Images)

 

רסלר אמר בראיון לרשת 'פוקס ניוז' כי החקירות שלו מצביעות על "סטנדרטים כפולים" מצד הנהלת מוסדות אקדמים בכל הנוגע לנקטית צעדים נגד הפרות זכויות אזרח של יהודים, לעומת התמודדותן עם תלונות של קבוצות מיעוטים אחרות. הוא הצביע על אכיפה סלקטיבית של ממש בין יהודים למיעוטים אחרים.

"בתביעות שנגיש, נטען ונוכיח שהאוניברסיטאות מודעות היטב למצב הקשה של הסטודנטים היהודים בקמפוסים. הם יודעים על הטרדות אנטי-יהודיות, והם עוצמים את עיניהם ועוסקים במה שהחוק מתאר כ'אדישות מכוונת'. הם ידעו מהתחלה שהם חייבים לפעול, ותלמידים התחננו בפניהם – אבל הם לא עשו דבר".

 "דיברנו עם עשרות סטודנטים שעברו טראומה, וסובלים ממצוקה רגשית עצומה. חלקם ראו את הציונים שלהם צונחים, חלקם מתחבאים בחדרים במקום לצאת החוצה. חלקם מסתתרים בבית הוריהם. זה בלתי נסבל – אבל זה מצב שאפשר לתקן", אמר.

לצד רשימת האוניברסיטאות המתירות אנטישמיות חוצה גבולות, רסלר אמר שהם צפויים לתבוע מוסדות לימודים נוספים. "זה מצב מתפתח... המספר בהחלט עשוי לגדול בהתבסס על המידע שאנחנו משיגים", הוסיף.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE