הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכתב של אוסאמה בן לאדן הפך ויראלי בטיקטוק: "הוא צדק"
משפיעני רשת פרו-פלסטינים הפיצו את דברי השטנה של אחד המחבלים הנאלחים בהיסטוריה, וטענו שהמסרים האנטי-אמריקאים ואנטישמיים שלו הם נכונים

טקסט של אחד הטרוריסטים המתועבים בהיסטוריה, אוסאמה בן לאדן, הפך ויראלי על ידי 'משפיעני' טיקטוק – בעליית מדרגה חמורה בלגיטימציה לטרור.

מאז שנת 2002, היה ניתן למצוא באתר האינטרנט של העיתון הבריטי 'הגרדיאן' את "מכתב לאמריקה" שכתב הטרוריסט שעמד מאחורי פיגועי ה-11 בספטמבר, שבהחלט שינו את העולם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

את אותו מכתב, שכמובן היה אנטי-אמריקאי ואנטישמי באופן מובהק, היה ניתן למצוא בקלות בחיפוש בגוגל, שכן הפרסום ב'הגרדיאן' היה תוצאת החיפוש הראשונה.

אך נראה שדברי השטנה של בן לאדן מעולם לא זכו לחשיפה כה רבה, בטח לא לתמיכה – לפחות בקרב העולם המערבי.

כך למשל, המשפיענית לינט אדקינס, פעילה פרו-פלסטינית ידועה ברשתות, הייתה בין אלו שהפיצו את המכתב של רב המחבלים וטענה, כמו עוד צעירים אחרים שכנראה לא נולדו בזמן הפיגוע, כי דבריו שינו את השקפתם על בן לאדן.

"אני צריכה שכולם יפסיקו את מה שהם עושים עכשיו, וילכו לקרוא – זה ממש שני עמודים. ואז בבקשה תחזרו לכאן ותגידו לי מה אתם חושבים כי אני מרגישה שאני עובדת משבר קיומי כמו רבים אחרים, אז אני רק צריכה לדעת אם מישהו חושב כמוני", אמרה אדקינס בסרטון שפרסמה.

עם הפצת המכתב, העיתון הבריטי הסיר אותו מהאתר וטיקטוק החלה לפעול לחסימת האשטאגים הקשורים לטרנד הוויראלי המחריד.

 

 

במסמך בן יותר מ-20 השנים, בן לאדן הצדיק את המתקפה בטענה שארה"ב "תקפה אותנו" ו"תקפה את פלסטין".

"פלסטין נפלה תחת כיבוש צבאי במשך יותר מ-80 שנה. הבריטים העבירו את פלסטין, בעזרתכם ובתמיכתכם, ליהודים, שכובשים אותה יותר מ-50 שנה. שנים גדושות של דיכוי, עריצות, פשעים, הרג, גירוש, הרס וחורבן".

המחבל, שנהרג בשנת 2011 על ידי צבא ארה"ב, המשיך: "יצירת ישראל היא אחד הפשעים הגדולים ביותר, ואתם המנהיגים של זה... הקמת ישראל היא פשע שצריך למחוק. כל אדם שידיו זוהמו בתרומה לפשע הזה, צריך לשלם את מחירו בכבדות".

 

 

22% לא
78% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE