הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בגלל אמירה אנטישמית של אילון מאסק: דיסני, אפל וחברות ענק נוספות מפסיקות את הפרסום ב-X
גם IBM והאחים וורנר הודיעו על השהיית שיתוף הפעולה עם הפלטפורמה החברתית, לאחר שהמיליארדר הסכים עם פוסט המאשים יהודים בשנאת לבנים

חברות ענק הודיעו כי הן מפסיקות זמנית את שיתוף הפעולה עם הרשת החברתית X, טוויטר לשעבר, ומשהות את הפרסום בפלטפורמה – זאת על רקע מחלוקת סוערת על התוכן האנטישמי המופץ בקלות.

חברת IBM הודיעה ביום חמישי שהיא משהה את כל שטח הפרסום שקנתה, ויממה לאחר מכן ענקית הטכנולוגיה אפל נקטה בצעד דומה. גם חברת דיסני, האחים וורנר, סוני ו-Lion Gate Entertainment משכו את המודעות שלהן מהפלטפורמה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

הצעדים ננקטו לאחר שארגון שמאל בשם Media Matters for America הראה שפרסומות של תאגידים גדולים הופיעו לצד פוסטים אנטישמיים ובמקרים מסוימים אפילו פרו-נאציים.

מנכ"לית X לינדה יאקרינו, שהובאה כדי להחליף את אילון מאסק בראש פלטפורמת המדיה החברתית, פרסמה ביום חמישי הצהרה:

"נקודת המבט של X תמיד הייתה מאוד ברורה, שאפליה חייבת להיפסק – ואני חושבת שזה משהו שכולנו יכולים וצריכים להסכים עליו. כשזה מגיע לפלטפורמה הזו – היה ברור מאוד לגבי המאמצים שלנו להילחם באנטישמיות ובאפליה. אין לזה מקום בשום מקום בעולם, זה מכוער ושגוי. נקודה".

ביום רביעי, המיליארדר העומד בראש טסלה ו-SpaceX טען כי פוסט המאשים יהודים בשנאת אנשים לבנים הוא "האמת האמיתית". הבית הלבנן גינה את הצהרותיו של מאסק, וטען כי מדובר ב"קידום מתועב של שנאה אנטישמית וגזענית". לאחר מכן, קואליציה של יותר מ-150 רבנים קראו לחברות ענק להפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשת החברתית.

חברת IBM הסבירה בהודעה מדוע החליטה להפסיק לפרסם ב-X:

"יש לנו אפס סובלנות לדברי שטנה ואפליה, ולכן השענו מיד את כל הפרסום ב-X בזמן שאנחנו את המצב הזה שהוא בלתי מתקבל על הדעת".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE