הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן במסר חד ותקיף נגד האשמות ל'רצח עם'
אמריקאים רבים מאשימים את הנשיא האמריקאי ואת ישראל בטיהור אתני, תוך כדי התעלמות מהעובדות ושימוש במושגים שלא משקפים את המציאות

הבית הלבן יצא במסר חריף נגד הפרו-פלסטינים אשר טוענים כי הנשיא ג'ו ביידן מבצע רצח עם כאשר הוא תומך בישראל.

השימוש במושג "רצח עם נזרקת בצורה די לא הולמת על ידי המון אנשים", אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ו קירבי, שהדגיש כי עדיין "אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים ואנחנו מכבדים את התיקון הראשון".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AFP)

 

אבל קירבי הסביר את הפער הגדול בין ישראל חמאס. "מה שחמאס רוצה, ואל תטעו בעניין הזה, הוא רצח עם. הם רוצים למחוק את ישראל מהמפה. הם אמרו את זה בפומבי יותר מהזדמנות אחת, ואפילו ממש לאחרונה. הם אמרו שהם לא מתכוונים לעצור, ומה שקרה ב-7 באוקטובר יקרה שוב ושוב ושוב".

"ומה קרה ב-7 באוקטובר? רצח, טבח של חפים מפשע בבתיהם או בפסטיבל מוזיקה. זה כוונות של רצח עם", אמר והתייחס למספר ההרוגים בעזה:

"כן, יש יותר מדי אזרחים שנפגעו בעזה. כן, המספרים גדולים מדי ויש יותר מדי משפחות אבלות. וכן, אנחנו ממשיכים להפציר בישראלים להיות זהירים ככל האפשר. אבל ישראל לא מנסה למחוק את העם הפלסטיני או את עזה. ישראל מנסה להגן על עצמה מפני איום טרור של רצח עם. אז אם אנחנו רוצים להשתמש במילה הזו – בסדר. רק בואו נשתמש בה כראוי".

 

 

הדברים נאמרו לאחר שאלפי מפגינים אנטי-ישראלים התאספו בעיר ניו יורק ובוושינגטון הבירה, וקראו "ג'ו עושה רצח עם" ודרשו ממנו לפרוש מתפקידו. כל אלה ממשיכים להתעלם מהעובדות ולטעון שישראל עושה טיהור אתני.

גם הנציגה רשידה טליב ממישיגן, פלסטינית הידועה בשנאתה לישראל, האשימה בתחילת החודש את הנשיא ביידן בתמיכתו ב"רצח העם הפלסטיני". ימים לאחר מכן, בית הנבחרים הצביע בעד לגנות את הנציגה הפרוגרסיבית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE